Back on track?

Spelen (2 av dem iaf) jag beställde i helgen droppade ner i brevlådan i eftermiddags, strax innan jag skulle iväg till barnmorskan. Så har inte öppnat dem och testat...

Istället fick jag lov att göra mig redo att bege mig till stan och BM...
Deprimerande är det när man ser sig själv i spegeln numera... Usch... Knappt så man vill visa sig offentligt längre. :oS
För femhundramiljonte gången undrar jag varför man måste lägga på sig vikt mer än på magen!? Men det är klart, benen måste väl orka bära den tyngre kroppshyddan och röven skall väl balansera magen så man inte tippar framåt... Vi säger så... Suck...

Iaf...
Besöket hos barnmorskan gick väldigtbra idag.
Vi pratade om fredagens tillväxtultraljud. Och om hur perfekt bebben verkar vara! BM sa att den var +0,9% dvs nästan exakt på pricken som den ska vara nu!
SF-måttet som hade planat ut sist hade som tur är växt denna gången, nu till 30. Och det är alltså mellan minsta och medelkurvan. Men som sagt, det har iaf växt!
I förra veckan hade jag I några dagarväldigt ont vid bäckenet och vi spekulerade i om knodden försökte fixera sig... Och nu när BM kände efter så visade det sig att ja ungen är fixerad! :o) Åå vad glad det gör att jag för en gångs skull kände nåt så rätt! :oD Och klart, skönt att den är fixerad och förberedd för exit! ;o)
Hjärtslagen låg på 145 denna gång.
Mina värden var i övrigt fortfarande låga men lite bättre än innan.
Och nu har vi även valt BVC!

Ja och ikväll har jagbyggt ytterligare på min underbara kroppsform genom att smälla i mig äppelpaj!
Ja man har juh gett upp helt nu! Vad är vitsen att hålla igen...
Och dessutom, jag kan inte! Sötsuget är helt galet!!!!!!! :o/

Mmm och äppelpajen fick jag värma i ugnen för mikron pajade! Jippiiii...
Får börja kolla efter en ny nu då...
Tänkeratt en enkel borde räcka bra för vi använder aldrig några fancy funktioner. Bara tinar och värmer vanligt.
Men undrar om det är nåt mer man ska tänka på iom bebben!? Nää är väl baravanlug värmning av mat och flaskor... :oS

Nää nu orkar jag inte skriva mer, bebben har hicka och det känns jätteobehagligt! Dessutom lever den om riktigt ordentligt där inne, ajaj...

/M-J







Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Linda


Minns känslan men jag tycker du är superfin! Försök tänka att det mesta kommer rasa av de första veckorna i och med förlossning och amning. Typiskt att mikron paja, ett tips köp en som inte är så låg "i tak" så en nappflaska får plats stående. Fast nu kom jag på att det finns nappflaskeställ till lägre, där man ställer flaskan lutande. :)

Kram Linda

2013-03-23 @ 08:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0