Vecka 24

Vecka 24.
Ytterligare en vecka avklarad. Nu går tiden dock väldigt långsamt igen, känns som inget händer, heheh...
Har haft ont i magen senaste dagarna. Och kroppen är helt enkelt bara fruktansvärt obekväm nu...

Har jag förresten skrivit det att jag skickat in moderskapsintyget till Försäkringskassan och även i förra veckan ordnade med papper för graviditetspenning och skickade iväg ansökan i helgen... Så nu är det väntan på svar som gäller. Får jag godkänt så blir det förmodligen från 9 mars jag stannar hemma.
Egentligen vill jag jobba så länge som jag kan men hur länge är det möjligt att lyfta, bära, klättra, plocka, upp och ner med en stor mage..? :oS

Frugan har somnat i soffan, som vanligt. Hon ligger och yrar i sömnen nåt om bebisen i magen och om att känna den... Sötnöt! ;o)
Nää nu ska väl jag också försöka sova. Ska juh jobba imorgon igenefter några dagars ledighet. Blä... ;o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Luiza

Grattis till vecka 24.
Ja, ibland känns det som att tiden står still på alla sätt, men snart är du i 3:e trimestern, och sen är det dags ;).

Det där med jobbet...jag hade velat jobba såååå mycket längre, men mitt bäcken tillät inte det, jag hade så jäkla ont. Och trots att jag gick ner till halvtid och bara satt i kassan till slut, så hjälpte det föga. Jag var ju tvungen att ta mig till jobbet , dessutom sketa tidigt. Ingen bra kombination när man inte kan sova mer än någon timma i stöten... Gör det som känns bäst för dig.

Hoppas ni har en fin kväll.
Kramar

Svar: Tack tack. :o) Ja hoppas på att tiden ska rulla på här, helst i lite snabbare takt! :o)
Ja helst skulle jag också vilka jobba länge, till BF typ. Men det börjar bli jobbigt redan så det är nog inte särskilt realistiskt tyvärr. Får se vad Försäkringskassan säger och utgå från det sen... :o)
Kram
Oh Mira


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0