Tjockis!?

Postar även här ett inlägg jag skrev imorse på ett forum för Majmammor/bebisar.

Är så evigt trött nu på folk som envisas med att kommentera storleken på gravidmagen! Varför tycker folk att det är ok att kommentera en hormonell gravid kvinnas utseende och säga saker som de aldrig skulle tänka på att säga till en ogravid!? Det är inte ok att kalla någon tjockis!? Eller något annat nedsättande som syftar på att man är stor... Det är inte mer ok att säga till en gravid! Bara för att jag är gravid har jag inte blivit någon superkvinna som tål höra andras granskning och åsikter om min vikt och utseende. Tvärtom är jag kanske tom mer känslig just nu då jag är hormonell och inte riktigt känner igen och trivs i min egen kropp. Lite respekt tack. Min kropp är MIN. Håll koll på din egen.
Nej jag väntar inte tvillingar! Och NEJ jag har inte alls ovanligt stor mage för att vara i v27. Min mage är alldeles fullkomligt normalstor för det här skedet i graviditeten! Jag har vägt mig, mätt hos BM, kollat i spegeln och jämfört med andras magar. Kanske faktiskt är den tom liten jämfört med en hel del andra, alla är olika och växer olika fort. Men påpekar jag det till nån som tycker jag är så stor redan att många lika långt gångna faktiskt är större så fasar de bara att då kanske de ätit för mycket och gått upp mer än nödvändigt. Gaaahhh blir så less på folk!!! Verkar som att de tror att man är smal tom åttonde månaden och sedan ska explodera till sista månaden!?
Och so what OM jag nu hade varit ovanligt stor, vad ger någon rätten att pika på det!!?

Förlåt men behövde få ur mig det där...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0