Magen växer på som den ska...

Idag har vi varit på MVC. Inte hos vår vanliga BM dock, då hon är bortrest. Men den här andra var bra.
Eftersom vi inte hade fåttnågon kallelse för tillväxtultraljud misstänkte jag att vår barnmorska hade missat skicka det. Frågade idag och visst var det så, ingen remiss fanns inlagd, så hon fixade det åt oss idag. Hoppas den gick iväg nu också!! TUL blir väl i så fall om 2-3 veckor tror jag. :o) LÄNGTAR!
Blodtrycket är fortsatt lågt, 97/68.
Fosterljud på 138.
Och SF-måttet, dvs mage/livmoder, på 27,5. Men eftersom man inte räknar halva centimetrar rundar vi upp till 28 och då ligger jag fortfarande på mellankurvan, rakt på den. Och det är juh bra!
Viktuppgången var BM supernöjd med, lagom och inte alls för mycket. Jag själv är inte lika nöjd med vikten men så illa är det ändå inte.

För övrigt har jag idag provbäddat i vagnen. Turkost och fint. Men de lakanen lär jag byta till vaggan sen istället, för de matchar så bra med våra egna lakan i sovrummet.

Nu är det TV-kväll. Glee m.m. står på schemat. ;o)
Och älsklingen har stekt pannkakor till mig! Världens bästa fru! Mums.

Aa just ja, hann med lite shopping också på stan efter MVC-besöket. Stora örhängen och fjädrar gillar jag, så gissa vad det blev... ;o)

Bjuder också på en magbild, vecka 30.

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0