Lugnt...

Idag har varit en lugn dag.
Kom iaf ut ur huset en snabbis då vi var och handlade i mataffären, wohoo...
Känner mig friskare nu, ingen feber längre och slutat hosta, nysa och snora. Kan tom andas utan nässpray! Ja jag andas juh inte normalt utan tungt dom en sumobrottare förstås iom en stor mage som trycker till lungor mm i min korta kropp! Men så lär det väl va åtminstone till förlossningen gissar jag på... Bara att leva med...
Har bäddat rent och duschat också idag! Inte duschat sen i måndags (!!!), blääää, så var juh välbehövt och skööönt! Bort med alla spår av sjukdom tack!
Synd bara att ALLA spår av förkylningen inte är så lätta att sopa undan. :oS Har nämligen förstås snutit sönder näsanoch läppen och ser för jävlig ut. Snacka om pinsamt att visa sig bland folk såhär! Var inte kul den där svängen till affären att behöva tänka på det och hela tiden vrida bort huvudet från folk då de inte skulle se ens ansikte. Skämdes. Hoppas dock att folk var för upptagna med att stirra på min bautastora mage!? Usch, som att man inte känner sig som världens osexigaste människa redan som det är och så ska man såklart behöva ha snytit sönder sig också, jippiiii... Gå i ide? :o(
Jaja annars då idag...
Frugan bakade kladdkaka idag medans jag fixade middagen, hon som aldrig bakar! Här är det jag som är husfrun liksom. ;o) Men nu gjorde hon bort sig, nu vet stora feta preggot att frun KAN baka! För joovisst var det gott!
Sen så har det kollats serier, hockey och film, väldigt ovanligt hos oss - not. Och frugan somnade till filmen, inte då ovanligt det heller va... Snarare regel än undantag liksom.
Nu ligger man i sängen och ska försöka sova... Men har juh det här problemet va att jag blir illamående/yr, som att jag inte får blod/syre upp till huvudet, när jag ligger ner! Inte bara på rygg utan som jag skrivit tidigare också även på båda sidor! Det är jobbigt. Måste nog prata med barnmorskan om det här nästa gång jag ska dit, även om jag tvivlar på att det finns nåt att göra. Hon kommer bara säga samma sak som alltid om allt; Det är helt normalt. Sen tar hon väl fram bäckendockan och babblar om allt som händer i kroppen, jaajaa jag veeeeeet, snark. ;o)
Jaja nu ska jag försöka vrida å vända mig här till EXAKT rätt position att ligga på så jag ska slippa det där, wish me good luck... Kan ta ett tag! ;o)

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0