På väg till gynakuten!

Har just gått ifrån jobbet lite tidigare idag och är på väg till gynakuten på sjukhuset.

Orolig. Och hatar att besöka vårdinrättningar, för de har alltid en förmåga att få en att känna sig ovälkommen och som man är dum som kommer dit. Men jag har pratat med en barnmorska som sa att jag kunde åka dit och kolla upp det.
Ja en barnmorska ja men inte vår. Vår är såklart på kurs idag och imorgon. Hela vår MVC är det och går inte att nå. På vanliga vårdcentralen hänvisade de till MVC i Salem - var de inte svarar i telefon och ringer inte upp när man lämnat nummer. Så fick ringa en barnmorska som vi har tillgång till via telefon tack vare gravidförsäkringen vi har. Hon sa att allt kunde vara normalt men att på gynakuten kunde dom kolla upp det!

Igår eftermiddag fick jag kramper på vänstersida när jag var på jobbet. Sista två timmarna fick jag mest stå still för annars gjorde det ont. Och så kom det blod? Nåt ljust rosa. Lite.
Idag gör det inte lika ont men fortfarande ont till och från. Och nu ärdet istället bruna flytningar.
Gravidsymptomen somillamående och ömma bröst har försvunnit, typ sen ultraljudet...
Och jag har juh fått ett tidigare missfall som inte ville komma ut själv.

Som sagt, allt är sånt som kan vara vanligt och behöver inte vara nån fara alls - men nu är man juh orolig.
Hoppas att dom på Gynakuten är snälla och inte heltbäng. Jag går juh inte dit bara för att, utan drar mig från att göra det i första taget. Hade inte barnmorskan sagt att jag kunde gå dit hade jag inte gjort det heller.

Hoppas allt står ok till med vår lilla E...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0