Doppler

Vi ligger hemma i soffan än båda två, sega, trötta, utmattade.
Jag är ledig från jobbet och Mickis är sjukskriven.
Vi har svårt att få ner mat ordentligt men försöker iaf bäst vi kan. Glass går bra har vi märkt!

Jag oroar mig som vanligt för bebisen, för kan juh inte känna eller se den än, så för att försöka stilla oron har jag nu beställt en doppler att lyssna på hjärtljud med hemma. Förhoppningsvis tar leveransen inte alltför många dagar och förhoppningsvis funkar det!

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Nina

Har du frågat din BM om att använda doppler? Vad jag förstår så avråder många ifrån det. Nyfiken på vad din sagt?

Svar: Hej! Nej jag har inte frågat min bm om det och kommer nog inte att göra det heller. Jag har googlat på saken själv (även medicinska skrifter som egentligen vänder sig till sjukvårdspersonal) och det verkar inte direkt finnas nån forskning som visar på att det skulle vara skadligt.
Och självklart kommer jag inte att överanvända dopplern utan vill bara ha den ifall att jag blir alltför nervös nån gång ibland - istället för att behöva åka till "akut" ultraljud för att kolla upp så det fortfarande tickar på där inne. Bättre att lyssna hemma än att ta upp onödig tid hos sjukvården som nån annan kanske hade behövt bättre känner jag. :o)
Vad jag har förstått så är anledningen till att en bm kan avråda från att lyssna hemma är för att det ibland kan vara svårt att hitta rätt och då bli mer orolig i onödan. Men den risken tar jag, för använder jag den är jag redan orolig.
Så resonerar jag! :o)
Oh Mira

2012-11-06 @ 20:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0