Doppler, hjärtljud...

Efter varje ultraljud vi har gjort (hittills 3) har man varit lugn i 1-2 veckor för att därefter börja bygga på oron igen förstår man inte vet hur det står till där inne. Sen växer oron varefter tiden går... Så även denna gång, alltid samma.
Nu hade jag dock köpt en doppler för att lyssna på hjärtat hemma MEN vi gravid tvåförsök inte lyckats höra några hjärtljud från E utan endast min egen puls. Detta har inte gjort min oro varken värre eller bättre, bara mig besviken...
Idag testade vi igen och äntligen fick vi höra de finaste ljuden jag någonsin hört! Lät nästan som en helikopter. Dunkdunkdunk, mycket snabbare än min egen puls. Ahhh vilken lättnad!
Kan varken säga att jag rekommenderar en doppler till nån eller inte. Beror nog på hur man är som person. Kan förstå att det för vissa kan förvärra situationen om man inte hör nåt... Men för mig/oss var dopplern ett bra köp! Jag blev besviken av att inte höra men inte hysterisk. Och nu släppte min oro för den här gången och kanske förhoppningsvis 1-2 veckor framåt när jag väl fick höra vårt lilla hjärta där inne.

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0