Förkänsla av sommarvärme?

Inatt sov jag inge vidare. Vaknade vid tre, halv fyra-tiden nån gång av rejäla magsmärtor, kramp i magen typen. Gjorde skitont verkligen. Antagligen pga av en kombo av mensvärk och dålig diet. :oS Blev iaf tvungen att kliva upp och ta både Alvedon och Ipren! Jag som hatar att ta värktabletter....
Låg sedan vaken tills tabletterna började verka. Tänkte väcka frugan när det gjorde så ont, var lite läskigt. Men ville inte väcka henne när hon skulle upp så tidigt och jobba ändå...
Eftersom jag sovit så dåligt under natten blev jag tvungen att sova lite extra efter att Micaela gått till jobbet sen. Var skönt och välbehövt.

Sen var det då dags att kliva upp och göra sig i ordning. Vid elvatiden promenerade jag iväg till Mickis jobb för att möta henne, lunchsällskap ville hon ha.
Varmt idag så sommarklänning och solbrillor fick det bli! :o)

image descriptionimage description

image descriptionimage description



Efter att ha lunchat med Micaela och Anna så blev jag tvingad av frugan att stanna på hennes jobb och vänta på att hon skulle jobba klart, för hon tyckte det var onödigt för mig att gå hem och typ vända för att gå till stan sen...
Så jag satt där snällt som en mupp i 2 timmar och väntade på henne.
Lekte med Filda.






När Micaela till slut slutade på jobbet så promenerade vi ner på stan tillsammans och så till Polisstationen för att hämta ut mitt nya pass.
Känns konstigt! Jag bytte efternamn för snart ett år sedan, när vi gifte oss, men har juh ändå gått med mitt gamla pass med gamla efternamnet. Nu är det liksom klarklappat, kan inte använda gamla namnet längre, alls. :o)
Fast det är skönt att allt klart äntligen. Och jag vande mig faktiskt med nya namnet typ direkt!
Det är väl bara en enda gång jag sagt fel namn och det var vid första behandlingen på Fertilitetsenheten, då man var jättenervös, heheh... Det var lite pinsamt men ahhja... ;o)

Hängde lite på balkongen hemma sen, samt har kollat på lite mer New Girl - vår nya serie vi börjat titta på. Jag gillar Zooey Deschanel. Och i den här serien är hon juh värsta nerdgirl. Me like. :o)
Men nu har frugan cyklat iväg och är på innebandy, så jag har roat mig med att gräva lite i garderoben och provat outfits till nästa helg, då vi ska på bröllop!

/M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0