Smile...?

De minuterna det tar för det digitala testet att få fram ett resultat känns alltid så långa...
Men till slut så kommer det fram. Och idag kom det ett smileyface!
Min spontana reaktion först var att jag nästan ville börja gråta, det var inte så kul. :o(
Jag hade hellre fått detta resultat imorgon!
Nu är det juh söndag och vi kan alltså inte inseminera idag på en gång eftersom det är stänkt på kliniken på helgerna. Nu är visserligen kanske smileyface idag bättre än igår, för då hade vi fått vänta till nästa månad. Nu får vi inseminera imorgon, troligtvis.
Man har juh 48 timmar på sig efter ägglossning, har jag för mig. Men då spökar det i våra huvuden eftersom jag kissar på stickor på morgnar (bättre utslag på morgonurin tror jag) att jag fått ägglossning redan igår under dagen...!? Och att det då är för sent att inseminera imorgon och att vi bara kommer att slösa bort ett försök nu..? :oS Men vi kan juh inte veta...
Sen så gillar jag inte att det blev positivt just på nya paketet med stickor. Inbillar mig att det blivit falskt resultat bara för att det är ett nytt paket. Varför det skulle vara så vet jag inte men jag är nojig!
Vi vi vill juh bara så hemskt gärna att jag ska bli gravid nu igen, så vi kan få vårt oerhört efterlängtade barn!!!
Försöööööker tänka positivt angående testomslaget idag. Att det är iaf positivt att vi antagligen får försöka den här månaden, imorgon redan. Och att det är positivt att det kom nu och inte senare, att min cykel och min kropp inte är alltför messed up!
Första inseminationen fick jag också ägglossning på en söndag, på 11:e dagen och då inseminerade vi på måndagen, misslyckades. Andra gången kom omslaget på 12:e dagen, inseminerade samma dag och lyckades. Nu kom omslaget på testet på 15:e dagen!
Att det första gången misslyckades när vi då fick köra dagen efter ger oss inte mer förhoppningar om att vi ska lyckas den här gången... Men då kan det juh ha berott på att jag fick en allergisk reaktion... :oS Å andra sidan kan det juh bli så nu igen eftersom det gått ett tag sen förra gången... Dock inte så länge, så förhoppningsvis minns min kropp vad det är och inser att ta emot och bli gravid igen! ;o)

Nää nu ska jag försöka sluta älta och stressa över det här.., och jobba istället!

/M-J


 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0