Nyttigt och vettigt

Torsdag i Düsseldorf.
Vi hänger på hotellet och är sega. Mickis sover bort typ hela dagen, sjuk.
På eftermiddagen vaknar hon till och vi beger oss ut för att leta efter värktabletter och mat. Dvs ett Apotek och en pizzeria!
Värktabletterna visar det sig bli svårt med då Apoteken och ja typ det mesta faktiskt är stängt, då det tydligen är en röd dag! Något kyrkligt. BLÄ!
Däremot finns det en del kinarestauranger och pizzahak öppna som tur, invandrare som antagligen inte firar samma kyrkliga högtid!? :oS Tack och lov för oss!
Pizzan var jättegod! :oP

Efter att ha käkat går vi tillbaka mot hotellet. Lyckas hitta en liten kiossk som är öppen och få med oss en massa crap att käka på. Plus att vi köpte med oss efterrätt från pizzerian, Ben & Jerrys!



Micaela däckar igen och sover bort kvällen!
Jag roar mig med att glo på TV i sängen. CCTV med kinesiska dokumentärer (bättre än tyskdubbade program).



Vid tiotiden vaknar frugan igen. Då lyckas jag lura med henne ut, även fast hon först tycker att det är sent och att inget kommer vara öppet... :oS
Men joodå, vi går till en pub.

Synd för mig bara att på den puben så verkar det bara finnas "gubbdricka", dvs öl och whiskey etc.
Inget fjolligt för mig här inte. Jag nöjer mig med en äcklig tysk öl då.
Ja EN, för mer än så hinner jag inte få i mig innan de stänger vid ett. Frugan hinner med fyra - men hon gillar juh öl. Inte jag, särskilt inte tysk öl. Mexikansk är godare i så fall, det gillar jag bäst i ölväg! :o)



Trevligt iaf att komma ut och göra nåt annat än sitta på rummet.
Och det är en rätt trevlig pub. Inte så stel, mer rockig.
De kör också rockmusik... Funkar bra för mig. :o)

Ja vid ett när de stänger så går vi tillbaka till hotellet...

Och då upptäcker vi att vi faktiskt har en hotellbar också!
Hur har vi kunnat missa den innan!?
Joo... det får vi höra, dörren dit har varit stängd hittills - för den öppnades inte förrän idag, första dagen alltså! :o)
Vi sätter oss där, jag vill ha nåt fjolligt att dricka!!! ;o)
Bartendern kan bra engelska och fixar nåt rosa och fjolligt enligt mina önskemål.
Smakar typ jordgubbs/champagnebål.
Helt ok, betydligt godare än öl iaf. ;oP



Sen vill jag ha rom och Cola...

Från kubansk rom kommer vi in på med bartendern och hans kompis som sitter där som sällskap att vi varit i Mexico och att han varit i Cuba...
Naturligtvis som följd av det blir en del Mojitos och Cuba Libre för mig sen... ;oP



Vi sitter i hotellbaren och snackar och dricker till fyra...
Lyssnar på musik som jag hade i min playlist på Spotify i höstas när vi åkte på gaykryssning...
inte så ny musik alltså men rätt bra ändå.



Sen kommer jag inte ihåg alltför mycket... men det vart juh iaf nära till hotellrummet för att däcka! Vilket jag sannerligen gjorde! ;o)
Inte direkt billigt att dricka i en hotellbar... men jag fick åtminstone fjolldricka där!
Var över dubbelt så dyrt i den baren än på en pub - men fortfarande inte lika dyrt som i sverige, fast nästan...

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0