Going/coming home!

Söndag morgon i Düsseldorf.
Sista morgonen.
Vaknar på hotellrummet efter alldeles för lite sömn. Bakfulla naturligtvis.

Jag äter två mackor med Nutella på till frukost, för att försöka balansera magen lite...
Nutella äter jag/vi aldrig hemma men utomlands blir det ofta till frulle. Mums.  :o)



Efter att ha checkat ut från hotellet letar vi upp ett fik för lite mer frulle, eller brunch.



Sedan vandrar vi lite i stan...
"Beundrar" deras jäkla ovanpå jord rör de har, så fult...


Träffar på lite vänner till mig, djur... änder...



Det fanns små bebisänder också. :oD

En till gigantisk kyrka. Även fast den inte ser så hemskt stor ut på bilden kanske...



Vi promenerar till en galleria som jag ville se innan vi åker hem.
Schadow arkaden.

Det är väl en fin galleria.. med glaskupoltak.

Men allt är stängt, så ingen shopping.
På söndagar och alla andra röda dagar så stängs juh allt i Tyskland. Efterblivet tycker jag!



Vi vandrar vidare... Och sätter oss sen på bussen mot flygplatsen.

Jag passar på att fota tv-tornet från bussen, för den är juh tydlien obligatorisk att fota, hahah... Men jag har sett den typ varje dag i Düsseldorf men inte orkat bry mig om att fota den...

Ju närmare flygplatsen vi kommer desto finare natur blir det... Dvs desto närmare Holland kommer vi! Weeze ligger juh just vid Holländska gränsen.

De där tokiga tyskarna verkar tro att Tyskland är ett tropiskt land!? För både på flygplatsen i Weeze och i Dusseldorf var det plamer lite här och där...



Middagsdags då. Ja vi är bakis. ;oP
Micaela äter salamipizza. Smarrig!

Och jag äter schnitzel. Tyskland juh. ;o)
Mycket gott!



Sen blir det öl i solen medans vi väntar på att flyget ska gå...
Det är riktigt soligt och varmt - faktiskt som i ett tropiskt land! :o)
Jag testar becks Green lemon. Blä! Mer än några klunkar får jag inte i mig.



En grogg istället då? Rom och Cola.
Ännu mer blä! Knappt några klunkar får jag i mig.
Det var över hälften rom och så en liten skvätt cola på det. Vidrigt.



Blir upphämtade på flygplatsen av mamma och Patrik.
Trevligt att få prata svenska...
...men vädret hemma suger.

Väl hemma på kvällen beger vi oss ner till livs.. och det är öppet! Hallelujah!
Det är söndag, klockan är efter nio på kvällen. Men nog är det öppet.
Chips ja tack...



Lite soffmys med chips och dipp. Och en massa gos med katten som saknat oss massor! Och vi henne, kanske...  ;o)



Home sweet home. Och egna sängen!

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0