Gaypub i Düsseldorf

Efter en välbehövd eftermiddagslur är vi fit for fight igen. Njae sega egentligen men en dusch på det och så tvinga sig ut funkar juh det med, man piggnar till när man väl kommer ut.. även om det redan börjar bli mörkt ute. :o)



Man blir iaf lite fräschare efter en dusch...



Fit for fight?

Vi letar upp en gaypub som jag kollat upp på internet.
Den ligger jättenär vårt hotell och beskrivs ungefär som "the friendly neighborhood gaybar". :o)

Eftersom det är EM så visas såklart fotboll på alla ställen, även på en gaypub!
Faktum är att de har två vanliga TV-apparater och en storskärm som de visar matchen på.
Det är Tyskland - Portugal.
Alla på stället ropar och klappar händer LÄNGE när Tyskland gör mål. De vinner också.



Man får en egen lapp där det dras streck när man beställer från baren. Så betalar man när man druckit klart.
Billig öl här, me like. Alltså priset, inte ölen.. eller tja har vant mig nu så den går ner iaf...

Efter matchen dras det på musik, mestadels Eurovisionlåtar, yey! ;oD
Och vi får höra Loreen, äntligen! Två gånger tom! Ja de spelade den en extragång eftersom vi var där, svenskorna. ;o)



Vi snackade med och blev bjudna på öl och drinkar av en massa tyska bögar.
Pratade om deras kärleksbekymmer, Eurovision i Sverige nästa år och om allt möjligt...
Och jag svängde mina lurviga på dansgolvet och blev påraggad av den enda (?) straighta killen på stället som förklarade för mig att många minsann trodde att han var gay men att han inte var det... jag kontrade blixtsnabbt med att "but I am!"

En mycket trevlig kväll och ställe. :o)
Perfekt sista kväll i Düsseldorf.

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0