Bröllopsdag på tyska landsbygden

Eftersom det var vår bröllopsdag igår, vår allra första, så tänkte vi gå ut och äta nåt gott och så...
Jag hade redan bestämt sen innan vad jag var ute efter! ;o) Jag ville ha en mysig taverna med rustik tysk ölhakskänsla och en köttbit. Heheh...
Och när vi klev av bussen när vi anlände hit så såg jag vid vägen här ute en byggnad direkt som motsvarade mina förväntningar. Vad fint sa jag. Och så visade det sig att det tillhörde vårt hotell som låg bakom den byggnaden. :o)
Men först ville vi ta en sväng upp till "stan" för att kolla in det. Litet eller byhåla är väl typ hur jag skulle beskriva det, heheh...
Det fick bli att gå tillbaka ner till det ställe jag redan spanat in. :o)
Glömde jag nämna att det regnade? Jaja...

Vi var oroliga för språket då tyskar brukar va värdelösa på engelska men hittills har alla kunnat! Wow. :o) och så var vi oroliga för maten. Vem vet vad man får här, heheh... Men det var verkligen supergott!!! Maten alltså. Ölen däremot, not so fond of Bitburger måste jag säga...

Efter maten var vi pensionärer och gick tillbaka till rummet. Tänkte ta en öl i hotellbaren men näää...
Fick istället bli ett varmt bubbelbad på rummet med en öl från minibaren! :o)

/M-J

 

 

 




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0