Final verdict on thursday..?

Har inte känt mig på topp direkt sedan ultraljudet i torsdags.
Känner mig faktiskt rätt "trasig", i själen, typ... :o(
Så har inte direkt orkat skriva om detta innan. Försökt att förtränga det, bäst det gått...
Sjukanmälde mig från jobbet också för fredagen, då vi skulle haft säljcoaching. Inte direkt läge för mig med sånt just då va... Som tur är har jag varit ledig från jobbet sedan dess och inte behövt sjukanmäla mig. Och är fortfarane ledig, veckan ut. Jobbar inte förrän om en vecka, nästa tisdag.

Så här var det iaf.
Vi kom till Karolinska för ultraljud och påbörjade det. Hon tittade lite och såg inte så bra, så vi fick byta rum till en bättre apparat (högre upplösning) och hon tittade igen.
Hon hittade graviditeten... men inget foster.
Hon gick och hämtade en läkare och han kom in och kollade också. Samma, en graviditet men inget foster.
Vi bytte rum igen och pratade lite. Hon sa att hon trodde att graviditeten stannat av för nån vecka sen och undrade om jag blödit något - vilket jag juh inte har gjort!
Hon kunde inte veta med all säkerhet så hon bokade en ny en vecka senare, ny på torsdag, för ett nytt ultraljud för att kolla igen. "Förhoppningsvis har den kommit igång då" men nu fanns det inget hjärta där som pickade, vilket man borde ha kunnat se nu.
Hon sa också att oftast kommer fostret ut av sig själv så småningom men att man annars fick hjälpa det ut.... ...så det som väntar på torsdag är väl att ta det beslutet, vänta och kolla om den behagar hitta ut nån gång eller om den skall tas ut helt enkelt.
För mycket hopp om att den lever finns juh inte. :o/

Det känns inte speciellt kul att gå runt med något dött i kroppen.
Så om den nu är död tycker jag den fan kan se till att komma ut också!!!
Jag som bara vill ha en bebis, bryr mig inte ens om graviditeten, vill bara ha min (VÅR) bebis... och istället får jag en graviditet men ingen bebis. Vaffan... :o(

/M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0