Boka tid hos barnmorska, nervöst!

Dags att boka tid för inskrivning på MVC.
Det känns konstigt och NERVÖST!!!
Det här är juh helt nytt, första graviditeten. Och man är så osäker. Man känner sig som en idiot. Vet inte vad man ska säga.
Och så på det ska man lägga till nån komma ut-grej direkt för barnmorskan också. Trött på detta eviga komma ut:ande!! Men det är juh lika bra att kasta in det på en gång: Jag och min FRU har varit och INSEMINERAT!
Man är väl alltid lika rädd att folk skall bli chockade eller tycka något konstigt... och speciellt nu känns det rätt känsligt. För vi är juh superglada och då vill man inte råka ut för en barnmorska som rynkar på näsan och tycker att homosexualitet minsann inte är helt okej... Visst, "bara" att byta barnmorska eller MVC men som sagt, vill inte ha något som skall förstöra vår glädje just nu...
Södertälje är väl inte homovänligaste staden i landet heller. Vi har juh alltid alternativet att åka in till Stockholm till Mama Mia där de har HBT-kompetent personal men vill helst slippa den restiden!
SÅ VI HÅLLER TUMMARNA! För att få ett underbart bemötande på MVC och av barnmorskan.
Och jag troooor faktiskt att det skall gå bra! :o)
Vi har valt ut en privat liten klinik som ligger jättenära oss. Hoppas på det bästa!
Nu har jag fyllt i på hemsidan så de ska ringa upp mig för tidsbokning... NERVÖST!

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0