Jävla hormoner!

Dessa jäkla graviditetshormoner alltså, kan de (be)ge sig nu!?!
Vill ha mitt negativa ägglossningsresultat! Behöver juh få det! För innan jag kan få ett positivt ägglossningsresultat måste jag få ett negativt! För så länge som det är konstant positivt, som nu, så vet man att det inte är ett korrekt positivt resultat utan bara kvarhängande graviditetshormoner som ger utslaget på stickan. För ägglossningstestet fattar inte skillnad på de hormoner som ger utslag vid ägglossning och de som man har när man är gravid, de är för lika.
Visserligen är det ett tag kvar till jag MÅSTE veta när jag har ägglossning. Det är först efter att jag fått mens som vi ska spåra nästkommande ägglossning (för min cykel innebär det ca 11 dagar från första dagen av mensen) för att få inseminera. Men jag blir stressad!!! Kan juh egentligen få mens nästan när som... :oS
Fast min gissning blir på att mensen kommer om ca 2 veckor. Gissningen baserar jag på att läkaren såg äggblåsor i utveckling när vi var VUL. Så det KAN juh vara så att jag har ägglossning på riktigt just nu, borde väl ha det här runt omkring nån gång, men kan juh inte få hjälp av stickorna direkt eftersom jag inte fått det där förbannade negativa resultatet innan!
Frustrerande det här!! :o/
Men får väl bara fortsätta testa. Inte varje dag dock, känns som slöseri med stickor, så jag försöker låta några dagar gå emellan...

Skönt iaf att jag slutat blöda helt nu! Hurraaa för det! :o)

Men järntabletter och andra tillskott jag verkligen behöver och måste ta egentligen är jag tyvärr INTE duktig på att komma ihåg att ta. Är så dålig. Blir less på mig själv! Men glömmer bort dem alldeles för ofta! :o(

/M-J




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0