Bättre?

Tog tempen och febern är borta nu.
Visserligen sänktes den redan igår kväll men inte till normal nivå, som det ligger på nu (typ 36,3). Och så hade jag juh igår tagit en massa värktabletter, vilket jag inte har nu.
Senaste dagarna har jag juh legat på varmare än vanligt (för mig), runt 36,8-36,9 men på kvällen igår passerade jag över 37 (med febernedsättande tabletter i mig) vilket alltid tyder på feber hos mig.
Min normalnivå ligger juh på lågt 36, ibland tom ner strax under, dvs nånstans på 35 grader.
Skönt att det ligger på normal nivå igen. Behöver man kanske inte oroa sig lika mycket för infektionsrisken.

Det där magontet som jag försökte säga till doktorn om är också borta efter att klumpen kom ut. Nu när jag trycker där på samma ställe så känns det inget längre, innan gjorde det ont. Så det måste väl varit blodklumpen som låg där typ och tryckte på, var juh rätt stor och tog plats!

Inatt har jag knappt blödigt alls och sov igenom hela natten!!! Hallelujah för det.
Och när jag går på toa märker jag också att blodet avtagit mycket. Skönt.

Men. Det finns alltid ett men.
Jag känner aktivitet där inne i min kropp och jag är nästan hundra på att det är en ny blodklump som håller på att bildas. Känns på väg liksom. Börjar smärta lite i äggledarna etc igen på liknande sätt. Inte kul.
Tror jag behöver röra på mig mer, stå upp. Men det är inte det lättaste när jag blir yr pga blodtrycksfall! Och då är det läskigt när man är själv hemma!
Ska dock försöka att röra på mig lite idag, röja lite hemma. Lite åt gången.
Men det får bli senare. Nu ska jag försöka sova lite lite till, om det går... :o)

/M-J

Ps. Jag är inte hypokondriker och är normalt inte sjuk så ofta. (konstiga allergier har jag förståss till och från, samt är klantish.) Känner dock just för tillfället som att det bara är en massa fel på mig. :oS Men det går förhoppningsvis över...




Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0