Kurator!

Torsdag 27 Oktober:

Tillbaka till Karolinska idag.
Tur att vi valde kuratorn som sitter på Fertilitetsenheten, för nu hittar vi juh dit. Skönt för nerviga människor som oss, heheh...
2x150:- kostar det bara idag. Halvvägs till högkostnadskortet nu...
Jag visste sedan telefonsamtalet med kuratorn att hon verkade vara väldigt lätt att prata med, vänlig och avslappnad. Inte en sån där läkare som man känner att bara dömer än i allt man säger och gör, typ som alla läkare på vårdcentraler och dylikt, uschh för dem. Och det visar sig att Lovisa (kuratorn) är även i person så som jag uppfattade på telefon. Väldigt lätt och avslappnat samtal. Ja jag vart juh förståss nervös och besvärad när hon bad mig att berätta om mig själv - men så blire alltid. Samtalet med kuratorn avslutades typ med orden "Här har ni mitt kort om ni skulle känna framöver att det är något ni behöver prata om. Men för min del känner jag inte att ni behöver komma och prata med mig mer. Lycka till med allt nu!" Yey!

Då väntar vi på besked från mitt blodprov angående mina ägg...
Hoppas att allt är okej, för då får vi juh förmodligen köra igång med inseminationer redan kommande cykel,  dvs om ca en månad. ;oD

/ M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Vet att det var länge sen, men nu är det strax dags för mig och min fru att gå på kuratorsamtalet på Karolinska och vi är nervösa! Vad frågade hon? Min fru är rädd att hennes tidigare problem med ätstörningar ska göra att vi blir icke godkända.

Svar: Hej! Jag tror inte att det ska vara något problem faktiskt och försök att inte vara så nervösa, hur lätt det nu är. Vet juh att vi själva var supernervösa innan - men det var i onödan! Kuratorsamtalet var inte alls som något förhör med specifika frågor utan mer ett lättsamt samtal. Hon vill väl mest se att man är normala människor. Och så var vi inne på att det här med öppenheten om hur barnet blivit till osv :o) Kuratorn vi pratade var jättetrevlig och det kändes inte alls konstigt att prata med henne, trodde innan att det skulle bli krystat typ men icke. Lycka till, är säker på att det går bara finfint för er! :o)
Oh Mira

2013-04-10 @ 11:49:36
Postat av: Anna

'Tack för att du svarade! Vi känner oss lite coolare nu ;) Lycka till med bebisen förresten :)

2013-04-10 @ 18:14:59
Postat av: Anna

Tack för svaret! Det låter lugnande och vi tror väl också att det kommer gå bra, men det är nervöst:-D
Lycka till med bebisen!

Svar: Tack. :o) Klart det är nervöst och pirrigt, inget man varit med om innan. Men så himla spännande att äntligen komma igång, verkligen lycka till! :o)
Oh Mira

2013-04-10 @ 18:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0