JAAAAA!!! ÄNTLIGEN!!

Kordinatorn ringde imorse när jag var och spelade badminton med Jenny.
Nu hade det kommit, svar på mitt blodprov. Och det visade sig att det var inget fel på kvaliten på mina ägg. Så det är bara att köra på! ;oD
Jag skulle ringa när jag får mens nästa gång! Så där hade jag rätt om vad som skulle hända härnäst. Och det är juh beräknat att jag ska få mens nu på fredag! :o)
Får se om det kommer då. Och hur jag fixar med telefonsamtal till sjukhuset då - för vi ska åka på kryssning på torsdag och är ute till sjöss på fredag alltså! :oS Får fixa det på något sätt, om det nu ens kommer då....

Det är fyi gaykryssning vi ska åka på. Blir typ som ett farväl till detta liv, hahah... Sista kvällen som "fri", hahah nää men typ... För sen när jag lyckas bli gravid får jag juh inte dricka längre, så får juh passa på att ta en kväll här nu innan och gå ALL IN! ;oP

Jag vart så glad av samtalet från kordinatorn att jag var tvungen att göra en "happy dance" ett par gånger under badmintonspelandet! Och självklart ringde jag genast och berättade för Mickis också - som förståss vart lika happy hon! Tur Jenny redan visst om det här med inseminationen, för annars hade hon nog tyckt att jag var helt körd i huvet, hahah...
Hon är juh en av de få som vet än. Har inte berättat för särskilt många än att det är dags.. Vill inte att alla skall veta än, inte förrän vi lyckats och den osäkraste perioden över - precis som andra par brukar göra.
Men det känns tufft att hålla känslor inom sig, både när man är nere och som nu när man blir värsta glad! Och känns ruttet att ljuga för folk som undrar om det inte är vår tur snart (för det vet juh dom flesta iaf, att vi köar...). Men det är en vit lögn, så hoppas att dom förstår sen...

/M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0