Att bjuda på alkohol eller inte, det är frågan...

Lördag 18 December:

Jag har ledig helg. Yey.
Blir det ingen utgång ikväll. Var ute igår och Mickis är rejält bakfull. Självförvållat, så rätt åt henne! ;o)


Bebis är hur som helst glad att vi håller oss hemma! ;o)
Hon tycker inte riktigt om när vi är ute och svirar...
Man får liksom skäll av henne när man kommer hem för sent, mjau mjau mjiaaauuuu..
Det är liksom Vet ni vad klockan är va, va vava!? Hääär har jag suttit och väntat på er... jadajadajada... Vi borde döpa om henne från Bebis till Morsan! ;o)



Dagen består av slöande, slöande, slöande och mer slöande.

Lite handboll också. Mickis klarar knappt av spänningen, bakfull och jävlig juh!

Och så bröllopsplanerande på det.
Till och med en papperskiss på inbjudan blev det! 
Ja en nya alltså, för jag har ändrat mig lite från skissen jag gjorde förut, hahah... Dock samma färger, mönster och stil fortfarande. :o)



Sen har vi (JAG) även gjort ett infoblad också. Den plus en vägbeskrivning (som jag också gjort klart) skall följa med själva inbjudningskortet. Dessa behöver jag bara få utskrivna så är de nog klara. :o)


Och så har vi nu fått något mer att fundera på, beslutsångest!
Vi har båda hela tiden tyckt att det var självklart att vi skulle bjuda på alkoholen på brölloppet och har inte tänkt alls nåt annat... men nu visar det sig att andra inte tycker att vi ska göra det - och de har bra argument till varför vi inte skall göra det, så nu vet vi inte riktigt...

ANLEDNING ATT BJUDA PÅ ALKOHOL:
- Det känns snålt att inte bjuda, även om andra (personer som kommer att bli bjudna på vårt bröllop) säger att det inte är det så känner vi lite så...

ANLEDNINGAR TILL ATT HA "SJÄLVKOSTNADSPRIS" PÅ ALKOHOLEN:
- Om det är gratis tar folk en burk öl, dricker lite, ställer ifrån sig den och tar bara en ny sen... Slöseri som fan.
- Om det är gratis dricker folk mer än vad de kanske gjort annars, för mycket...
- Vi sparar pengar. Visserligen måste vi lägga ut pengar på att köpa alkoholen men får juh tillbaka det under festen. Vi kan använda pengarna till annat, tex bröllopsresa!
- Om nån nu hade tänkt att komma bara för att festa på gratisalkohol och inte för att fira oss så rensar det här ut dem i så fall... hahah...

Börjar nog mest luta åt att inte bjuda på alkohol mer än typ öl/vin till middagen. Argumenten där väger nog lite mer... Och snålt att inte bjuda, mja alltså... vi bjuder juh på middag, mat och dricka då! :o)
Ja, vi får nog fundera lite mer på det här... :oS

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: sarah

Jag arbetar ju istort sett med bröllop jämnt å ständigt och 97% av alla bröllop ja arbetat på så bjuder bröllopsparet oftast bara dryck till maten.. å någon avec till kaffet sen får gästerna köpa själva i baren =) Å oftast så brukar gästerna bjuda på 1 glas vitt till förrätt 2 glas rött till varm å dessertvin till dessert... å självklart går vinet att bytas ut mot annan dryck... så ni gör som alla andra bröllopspar... gästerna ska betala ;) Säg till om du vill ha hjälp med något =) har vart med om en del bröllop som sagt =) Kram kram

2011-01-04 @ 01:16:05
URL: http://sadeer.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0