Mitt alldeles egna lilla fyllo!

Fredag 17 December:

Lång dag på jobbet, kan man väl påstå, eftersom det var först julfika och sedan jobb öppning till stängning... Och så har man juh byggt om typ hela butiken också, så är rätt trött nu. Men framför allt FRYSEN!

Får dock inte åka hem från jobbet direkt för det, utan måste ta en extra tur för att hämta ett paket, som såklart inte har kommit till närmaste postutlämningen nej... :o/
Men måste passa på att hämta det nu när älsklingen inte är hemma för det är en present till henne, som hon ska få den 26:e... ;o)

Älsklingen är på afterwork, eller de har haft sitt eget julfirande... och nu håller hon då på och messar och tjatar om att jag ska möta dem på krogen sen. *pust*

Hoppar in i duschen när jag kommit hem och försöker värma mig!
Tror fortfarande att väderappen ljuger för mig eller så är det kallare inomhus hos oss!!
Kommer på att jag ska stänga ventilen i badrummet, för det drar som fan! Man fryser juh fan till en isbit när man duschar!! :o/



Sen låter jag mig övertalas till att komma ner på stan och möta Micaela och hennes arbetskamrater. Hoppar in i en taxi och åker ner till Sailors. Micaela får komma ut och möta mig och betala! Hahah... ;o)
(Mitt kort funkar inte att använda på taxi!) ;o)

Mickis är redan full. Såklart. Mitt eget lilla fyllo.

Och vad är det nästan första hon gör sen, joo beställer in lakritsshots!!! :oS



Som att hon (eller hennes arbetskamrater) behövde några fler.
Jag var förvånad att Mickis ens kom in på krogen igen när hon kom och mötte mig utanför!

Hejpådejhej...



Mickis poserar...



...en massa. Helt frivilligt också. Drunko. ;o)



Men mestadels av tiden på Sailors såg hon ut såhär!
Jag väntade bara på att hon skulle bli utslängd...



Dags att gå hem? (Jag som just kom.)
Näädå... VA? Jag är vaken!!




Nämen sckhååål, mer behövs nog... ;o)




Eller kanske inte.



Sen börjar hon hålla på...
Först tar hon min ciderflaska ett antal gånger och ska börja hälla upp det i ett glas som står där (vet inte vems glas, för diskplockning verkade inte existera, så kunde vara vems som helst) och jag får stoppa henne varje gång. Låt bli min flaska! "Vill du inte ha!?" Joo jag dricker av den men helst direkt ur flaskan tack och inte ur någons använda ölglas! 

Sen byter hon till att försöka bjuda bort min cider... 
Nina har just sagt att hon ska gå. Vi ska tydligen stanna. 
Och då frågar Micaela om hon ska ge min cider till Nina! Que!? 

Ahhja, vi ska också röra på oss sen... om Mickis bara hittar in i jackan, osäkert.  



Anna ville tydligen dansa, så vi går vidare alltså. (jag visst einte då att det var dans som önskades.)
Men vart lurar Mickis in henne då? Joooo Limerick!
Ehh ja, hon sket väl i dansen, där finns spelautomater! *suck*

Men på vägen dit så skall vi ta ut pengar. Mickis lyckas inte för hon vet inte hur fan man använder en uttagsautomat på fyllan. Och kan inte sin kod. Tror inte hon vet vad fan hon heter ens.
Sen sumpar hon sitt bankomatkort också. (Som hamnar i min handväska men det vet inte hon, måste juh passa på att konfiskera det när jag kan. Hon behöver inte mer.)
Och då försöker hon låna pengar av Anna trots att jag har tagit ut pengar
och vi har gemensam ekonomi. Jag hindrar henne från det iaf...

Inne på Limerick får hon sen Anna att spela på maskinen.
"Bara lite". Joo tack jag vet hur det brukar låta.
Fantastiskt.
Anna står och tjatar om att hon vill dansa. Mickis säger bara "Tryck"...
Det blir såklart ingen dans. Bara spel.

Avslutar med Kebab House.



Jag: Vad vill du ha att äta?
Mickis: Kebabtallrik och kebab i bröd och...
Ehh nejdu, som att du skulle orka det!
Tvingar henne att välja...

Och tro inte att hon orkade äta upp ens hälften av sin kebabtallrik sen!
Tur hon hade barnvakten med sig så hon inte köpte mer...



Fylleankorna poserar. ;o)
Mycket vackra bilder, heheh...



Bra Anna, finare pose utan kebaben i käften... ;o)



Efter kebaben får vi sen skjuts hem av Annas pappa.
Mycket snäll pappa som kommer och hämtar fylleankor på natten! :o)

En enda bild på mig själv under hela kvällen, måste nästan va rekord!? ;o)
Men var väl upptagen med att hålla koll på mitt alldeles egna lilla fyllo.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0