Och det bara rullar nerför backen...

Lördag 15 Januari:

Jobbar helg, igen!
Ähh lika bra. Tjäna pengar. Fan ska man göra annars ändå, jävla skitväder ute bara. Svinkallt och tråkigt och eländigt. Det kan inte vara meningen att man ska bo på de här breddgraderna egentligen!?! :oS



Pepp på jobbet! ;oP
Snaaaaaaart semester!



Öppnar butiken och står där själv som en idiot.
Inte en jävel som verkar ha pengar nu....



Hoohooo kom å handla, vi har REA!!
Eko...



Vi har nya skor också som börjat ramla in för våren! ;o)



Nähe nää... får pilla och hitta på saker att göra.
Som tex att göra fina symmetriska rader...



Ooo... skor som går perfekt in i temat på vårt bröllop!
Men inga skor som jag själv ska ha...



Jag har tråkigt...
...och jag bara glider runt i butiken och försöker hitta på saker att göra.
I mina slackerkläder. Japp, visste det skulle bli såhär dött och jävligt idag. Så jag kan lika väl köra på den här bekväma utstyrseln...



...dessutom; Vem orkar ens försöka göra sig fin när man fått utslag i ansiktet!?! :o/



Fy fan alltså. :o(

Jaja, dagen flyter förbi, SAKTA men ändå... och till slut får jag dra mig hemåt!

Det är då det riktigt roliga börjar! Underbara SL först och främst!
Min buss kommer 10-15 minuter sent!!!
Hinner då såklart inte till stationen för att byta buss nej, så jag kliver av i stan och får gå... med mina kassar - en från Coop och en från Bolaget, samt min vanliga tygkasse jag alltid bär runt på.

Börjar gå hemåt... men i polisbacken så händer det. :o(
Botten på papperskassen från Coop går sönder! Och allt trillar ut!
OCH det börjar rulla neråt backen! :o(
En Colaflaska öppnar sig i korken och sprutar runt Cola. Lök rullar nerför backen... osv. :o/
Jag får springa och rädda det som räddas kan. :o/
Skitsur!

Ringer Micaela och gnäller och berättar att jag inte har med mig allt jag skulle köpa.
Fortsätter gå hemåt sen...
Och vad händer sen i trappen upp till Grusåsen!?!
Joo, jag snubblar och slår Bolagetpåsen mot en trappa så min Breezer går sönder!
Det rinner alkohol om min påse och ligger glas i påsen och på trappan!
Och jag har skrapat sönder ett finger på vardera hand, samt har skrapat ena handflatan och knät!
NU är jag så jävla arg och frustrerad så jag börjar nästan gråta!!!!
Ringer och bitchar till Micaela.
Och hon kommer springande och hjälper mig på vägen hem...

Fyyy fan alltså!!!!!!!!! Aaaarrrghhhh!!!!
INTE MIN DAG IDAG!!!

Hemma får jag ställa mig och skölja och tvätta sår.
De är små eller osynliga men det svider.
På handflatan tex syns inget men den svider som fan efter att jag skrapat den...



Jävlans kul att gå ute nu!
Orka att det ska växla mellan plus och minusgrader, så det blir snorhalt ute! :o(



Förtjänat mig av min Breezer!!!
Ja den som är hel och inte sönderslagen alltså. :o/

Sätter mig ner och sveper min Breezer.
Svärmor är hos oss. Micaela och hon tittar på handboll.



När jag svept min Breezer ställer jag mig sen i köket och fixar köttfärs och bröd till tacos.
Grönsakerna har älsklingen redan fixat. Och det är framdukat.

Blir tacomiddag då med flickvännen och svärmor. MUMS!

Sedan blir det att ge sig ut i halkan igen! :oS
Vi följer med svärmor hem och så går vi och handlar på Livs...



Hemma igen sen så är det movietime!
Ikväll blir det AVATAR! :o)
För den har alla andra jävlar i hela välden sett - men inte vi.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0