SOOOOOOOOOOOOL!!!

Onsdag 19 januari:

Vår vanliga morgonrutin då.
Klockan ringer, jag går upp och sätter på kaffe. Dukar fram frukost.
Sen kryper jag ner i sängen igen, smörjer in Micaelas fötter. Väcker henne.
Hon går upp och gör sig iordning. Sen äter vi frukost.
Efter det packar jag hennes påse med grejer hon ska ha med sig till jobbet och eventuell matlåda, medans hon borstar tänderna.
Sen kommer Nina och hämtar henne.

Och idag är en sån där tröttdag, då jag kryper ner i säng igen.
Väntar på samtal från fertilitetskliniken. De skall ringa "ca 09:10".
Vid halv tio ringer sköterskan där. Hon har ingen aning om vem jag är eller vad jag vill, trots att jag igår fått knappa in all info... *suck*
Förklarar för henne att vi väntar på bekräftelse på en remiss vi fått ditskickad. Hon kollar på mitt personnummer...
"Din remiss ligger här och doktorn har inte hunnit kolla på den än.... oj från 30:e November, det var ett tag sen..." (Man skulle få svar efter ca 3 veckor, nu har det gått över 7 veckor!!) "...umhh jag ska skriva en påminnelselapp här till doktorn om att han ska titta på din remiss."
WTF, har han GLÖMT att titta på den!?! :oS
"Om du inte har hört nåt om två veckor så kan du ringa igen... Ring om en månad igen om du inte fått svar då!"
Eeehhh okey.... WTF!!!

Bebis tröstar mamma genom att ligga i knät i soffan.
Synd hon inte är en riktig bebis! Visserligen är hon juh söt men inte riktigt samma sak va...



Tur att jag inte har tid att sitta hemma och vara bitter idag allt för länge...
Måste klä på mig och dra till jobbet!

Idag är det jättesoligt ute! :o)
Så inget fodrat här utan tunnare kängor. :o)



Härligt med solen!! Det är efterlängtat!! :o)



Mycket har smällt undan på gatorna
och nu är traktorer uta och tar bort stora högar med snö och iskross.



Såhär ska det se ut!!! :o)



Och så kan isen i kanalen få smälta bort helt också.
Vill inte veta av vintern mer!
Ja jag vet att det är typ 2 månader vinter kvar men idag vill jag inte låtsas om det!



Tänk sen när parken inte är snötäckt
utan full av blommor och alkisar... härligt härligt... ;o)



Synd egentligen att behöva åka in och jobba i det fina vädret...



Vill bara njuta av SOL! :o)




Men ahhja, in och jobba blir det...



Vill inte riktigt påstå att jag har vårkänslor... men föraningar om våren kanske. ;o)

I butiken har vi också lättare skor framme nu.
Slaskskor... :oS
Men just nu vill jag inte tänka på slask...



Och så har vår chef köpt godis..... fan... :o/
Som att man kan låta bli att ta några när dom ligger där framför en och retas. :o/



Jobba jobba...

På rasten går jag och handla rpå Coop, som vanligt.
Kollar på lite kastruller och grytor. Skulle behöva nytt.
Men den här lockade inte!!! Ehh!?! :oS



Det blev ingen gryta idag. Men det blev en massa mat.
Så när jag slutar på jobbet sen och ska åka hem har jag som vanligt två tunga kassar att bära med mig. Men nu har jag handlat för resten av den här veckan, om jag inte glömt nåt alltså...



>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0