Rester = Riktig gourmetmat!! ;oP

Tisdag 25 Januari:

Jag börjar morgonen med att få iväg älsklingen till jobbet. Och sedan ställa mig och skala potatis, samt hacka potatisen och lök. Förberedelser för kvällens middag.



Sedan är det dags att dra iväg till jobbet och öppna butiken.
Idag är det åter igen sånt där underbart jäkla skitväder, så får se om man kommer fram...
...SL vet man juh aldrig med även om det inte står med några störningar nu, än... :oS



Borde kanske börja promenera till jobbet istället...!? :oS
Men är juh så trött på morgnarna!
Skulle dock slippa SL-stressen då... :oS



Snö, snö, snö.... och mera snö. Det räcker nu!




Kommer fram till jobbet i tid, trots allt.
Och det står varor och väntar på mig i gången utanför vår dörr.
Har fått en för tidig leverans... undrar när dom var här egentligen... :oS



Jaja, då har man nåt att göra redan från öppning, det är väl skönt...
Tiden går fortare när man slipper desperat leta efter något att göra!

På rasten sen hittar jag en trevlig överraskning när jag går och handla rmat.
Valio päronyoghurt - Slät utan bitar! Yey!
Och den var god!! ;oP



Resten av arbetsdagen går sakta sen.
Varorna är avklarade tidigt och trots löning idag så är det inte mycket folk.
Inte många som köper skor i slutet på januari,
utan väntar väl nu på att köpa vårskor framöver...

När jag väl slutar på jobbet och klappar ihop butiken
så är det bara att åka hem, byta om och så dra iväg till gymmet direkt
med Micaela och Lelle.

Sen middag idag då. Tur jag iaf förberett och hackat lite imorse! ;o)



Pyttipanna med stekt ägg, rödbetor och saltgurka. MUMS!
Riktigt jävla MUMS!!!
Tänk att "rester" kan va så förbannat jäkla gott!!! ;oP


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0