Lussebak!

Måndag 13 December:

Idag är det Lucia.
Jag är ledig. Så det lussebak idag! :oD
Ja så fort Jenny kommer hit dårå...

Bebis är trött på att vänta, hon vill ha lussemys NU... ;o)



Till slut kommer Jenny och vi tar en sväng till Weda, för hon ska hämta ut paket.
Och så passar vi på att handla till baket också, samt middag. :o)

Och så är det lussebakdags!! :o)




Jag får äran att knåda ihop degen...



Jäsa, jäsa, jäsa... under min farmors bakdukar. :o)



Medans bulldegen jäser blire Koladags.



Sen får Jenny fortsätta med Kolan när jag fixar ihop Lussebullarna.
Blir inte världens vackraste direkt men jag skyller på att det var FÖRSTA GÅNGEN! :o)



Kolan färdig. Och i knäckformar. :o)



I med lussebullarna i ugnen då...



Lussebullarna blev stora och jag är faktiskt mycket nöjd med dem med tanke på att det var (vad jag kan minnas iaf) första gången jag bakade lussebullar!
Fler gånger kommer det bli! För mig ny årlig tradition säger jag! :oD



Gott var det att fika med Julmust, nybakta lussebullar och knäck! SÅ JÄVLA GOTT! :oP




Efter lite fika är det dags att baka lite mer!
Nu pepparkakedags!! :o)



Här också första gången jag håller på med kristyr! Vart lite kladdigt men det gör inget...
..träning ger färdighet!
Dessutom, det SKA juh synas att det är egengjort!! ;oP




Efter bakning och middag drar Jenny.

Jag hittar min kisse liggandes på mina och Micaelas kläder som vi slängt på golvet i hörnet i sovrumemt... Hon gillar att ligga på våra kläder. Luktar oss. Sicko.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0