JULAFTON! ♥

Fredag 24 December:

Då var det julafton! Helt sjukt att det är det redan!
Och vi vaknar osams! :o(

Jag äter risgrynsgröt till frukost och så blir vi sams, som tur är.

Sista luckan på kalendern idag! Sorgligt.
Men man får juh en extrastor bit choklad från den iaf, hahah... ;o)
Jag är förresten en riktig Hitler när det kommer till julkalender,
den som öppnar en lucka i fel ordning elelr för tidigt är dödens! Hahah... ;o)
Gissa vilken kalender som är min och vilken som är Micaelas!! ;oP



Vi promenerar iväg hem till farmor Eila på jullunch.
Jag har klackar på mig och det är snömodd hela vägen, det var juh trevligt,
en riktig jävla work out säger jag bara!

Efter jullunchen umgås vi och sen blir det Kalle Anka! Förståss.  :o)
Där på bordet ligger den braviga boken också som vi fick av Eila.
Det är en svensk-spansk lexicon. Viva Mexico! ;oD



Jag har på mig min nya klänning! :o)




Efter att ha gett och fått julklappar till och av Micaelas pappa och farmor,
samt tittat på Kalle Anka och så, så blir vi sen upphämtade av Ola.

Dags att åka hem till oss och fixa!
Vi måste fixa julgranen nu, eftersom vi var idioter igår och bråkade istället.
Micaela får börja med att sätta upp granen så hjälper jag till sen... :o) 
Jag skalar potatis medans hon firrar med granen.

Jag blir tvungen att fixa dit ljusen sen för hon har ingen tålamod och hade blivit galen...
Sen får hon firra lite till...
Avslutningsvis kommer jag och hänger några kulor jag med. Fint blev det! :o)

Några av mina favoriter, min cupcake och ett glashjärta.



Vi ville ha en stilren gran och inte alla regnbågens färger
(även om man kanske skulle kunnat tro att regnbågsfärgerna hade lockat oss, heheh)
så det fick bara bli rött, svart, vitt och silver i vår gran i år! :o)



Bådas våra glitter skulle i!
Micaelas silvergirlang och mitt röda hjärtglitter... ;o)


Där är en av mina kära glasänglar...
och så en stjärna i toppen. Klart! :oD



Dags att fortsätta med maten!
Jag ska juh vara värdinna ikväll!!! Yaikss..
Mycket mat finns det iaf, kylskåpet är fullproppat!!! Minst sagt. Allt får inte ens plats,
tur det finns balkong också där man kan ställa grejer en stund. :oS



Är glad att älsklingen hjälpte mig i köket  annars hade jag stressat ihjäl mig!!!

Det blir julskinka, köttbullar, prinskorvar, potatis, rödbetssallad, ägghalvor, morotslåda, makaronilåda, karelska piroger, äggsmör, sill, Janssons, grovkornig senap... Glömt nåt!?! :oS
Julmust, öl, rödvin till...



Dopduken min på bordet. :o) 
Linneduken är alltså minst lika gammal som mig men i finemang skick,
för den brukar jag inte använda mer än vid speciella tillfällen, aldrig till vardags. :o)

Dukat och klart då, gästerna våra kan sätta sig till bords! :o)



Det är Micaelas lillebror Daniel, mamma Annica och faran Baloo - Ola alltså som är bjudna över.
Som tur var så är Annica mycket kryare nu och fick permission från sjukhuset över dagen! :o)

Efter maten är älsklingen så duktig så och dukar av direkt.
Sen förflyttar vi oss till vardagsrummet...



...där det väntar en jäkla massa julklappar under granen!
(Nåja alla skall inte öppnas idag... för det är inte bara till oss.)
Alla har visst varit snälla i år! För visst fanns det iaf ett paket var till oss alla där! :o)



Daniel fick tofflor, Annica en tröja, Ola ett dryckesspel
och vi öppnade våra från jobbet.

Micaela fick ett påslakanset (eller två dårå) från sitt jobb.
Dem gav hon bort direkt till sin mamma och Ola,
för vi har dubbeltäcke och kunde ändå inte använde det själv...
Sen hade hon även fått en ljusstake som hon inte riktigt gillade
- men jag säger nej till att göra oss av med den!! ;o)

Jag fick ett set med skönhetsprodukter från Oriflame.
Duschcreme, handkräm, tvål, nån annan kräm i liten burk (?), mascara och läppcerat. :o)

Sen fick jag också ett paket med choklad, en hårklämma och ett armband - exakt likadana som jag hade köpt till Jenny i födelsedagspresent för typ två veckor sen!!!
(Köpte juh hårklämma med nät, armband och halsband till henne!)
Min chef hade köpt personliga julklappar till alla, som hon tyckte var vår stil.
Hahah, kul att hon tyckte det var min stil som jag tyckte var Jennys stil... ;o)
Men då kan juh jag och Jenny leka tvillingar då kanske... heheh...



Alla är mätta och belåtna, så min efterrätt går inte direkt åt.
Jag och Daniel äter varsin halv bit av kärleksmumset, that's it typ.
Sen slinker det ner några bitar choklad också förståss...
men inte så många, finns ingen plats i magen juh!



Micaela dricker öl ur sin mugg som hon fick i julklapp av mig förra året!
Den har en rosa ringklocka!! ;oP



Eftersom Annica bara har permission från sjukhuset och måste tillbaka dit
så blir det en relativt tidig kväll med gästerna.
Vid halv tio blir vi ensamma.

Nu är det dags för vår egna julklappsbyte - och ombyte för mig!!! ;oP
Jag svidar om till min tomtedräkt/klänning jag köpt i smyg,
älsklingen blir mycket överraskad och glad! ;o)




Dags att öppna våra julklappar då!!
Vi börjar med att skrapa alla lotter vi fått av farmor Eila och svärmor. :o)
Ingen vinst! Eller joo, 50:- hehh...

Sen tar vi fram våra till varandra!! En till mig, 8 till Micaela. ;oP



Micaela får en jäkla massa underkläder - sånt som hon vägrar att gå och shoppa själv, hahah...
En blandning av hennes favoriter i nya färger och lite nytt. Även sportigare varianter.
Sen blire 5 t-shirtar, übergosiga tofflor och underställ.
En massa tråkiga mjuka klappar alltså. En del med hint om vad den stora klappen kanske kan vara... ;o)
Stora paketet innehåller ett par skridskor!!!
(Hon har pratat rätt mycket om att hon vill åka skridskor i år.)
Och Micaela blir superglad!!! ;oD

I mitt stora paket ligger det... en rosa laptop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;oD
Wiiiiiiieeeeeee.... liten och söt, väger fan ingenting! Den ska få följa med till Mexico sen!!! ;o)

Älsklingen är så exited över sin julklapp så jag blir tvungen att ställa upp på att följa med ut och åka nu direkt på natten! Bara att dra på oss varma kläder då!
Jag har inga egna skridskor så jag får titta på... Ska köpa snart! :o)



Min lilla isprinsessa! ;o)



Det blir ingen överdrivet lång åktur.
Det är jobbigt för henne att åka eftersom isen är snöig...
...och jag som står och tittar på fryyyserrrr...

Det var en rätt lugn julafton trots att vi for runt lite. Vare mysigt och bra. :o)
Huvudsaken är juh att jag får vara med min älskade flickvän, oj förlåt fästmö! ;o)
Och nästa år skall jag banne mig INTE jobba till sent på kvällen dagen innan julafton! Så stressigt! Nästa år ska jag laga mer mat från grunden, trevligare och godare så! Då skare rullas köttbullar, stekas skinka osv.
Hur som, mucho trevlig dag och kväll idag! :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0