Får nog ta och sy min egen bröllopsklänning...

Onsdag 8 December:

Trots att jag redan är typ döless och frustrerad på bröllopsplaneringen så sitter jag idag och letar efter bröllopsklänning....
...men det går inget vidare. :o/
Allt är bara rysch pysch too much.
Gillar juh inte riktigt klänningen jag beställde från Korea. Men hittar inte heller något annat som känns rätt.

Får nog sy min egen klänning... :oS
Ja alltså, jag KAN juh sy. Jag har gått textilutbildning på folkhögskola, samt en yrkesinriktad utbildning i mönsterkonstruktion och utbildning på Malmö Tillskärarakademi. MEN jag kom juh efter de utbildningarna fram till att jag faktiskt inte gillar att sy värst mycket... hahah... :oS Så skulle helst slippa... Men vad ska man göra om det inte finns nåt som känns rätt att köpa!?

Jag vet juh hur jag vill att klänningen skall se ut, tor jag iaf.
Den skall vara enkel och stilren - utan paljetter, spets, konstiga skärningar och rysch pysch. Men ändå klassisk och vacker i prinsesskärning.
Typ enkel axelbandslös överdel utan några detaljer. Stor ballongnederdel utan släp. Svart tjockt satinband runt midjan i en rosett med långa hängande band...
Får se om det blir en sådan klänning eller inte...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0