Nytt för idag - Naprapatbesök och tacopaj!

Torsdag 27 Januari:

Idag är jag ledig från jobbet.
Men det är mycket som ska hinnas med idag!

Jag börjar med en tur ner till naprapaten. Nervöst!
Har juh aldrig varit hos en förut men det behövs verkligen nu,
för min rygg är helt kaputt! :o/




Får börja med att fylla i en sån där rolig hälsodeklaration,
som ingen nånsin verkar bry sig om vad det står i ändå.
Allergisk? Ja. Ähh det är nog ingen fara, typ...



Sen är det dags att knäcka mig lite... hjälp...



Jag knakar på hos naprapaten
och han konstaterar att jag belastat vänstersida mer
och har några muskler där som behöver lite uppmärksamhet nu.
Så jag kommer att få gå hos honom och knakas och göra lite övningar och så nu då.
Hoppas han kan få ordning på min rygg!
För det gör ONT! Och jag vänder och vrider på mig på nätterna nu. :oS
Känns lite skönare efter första knakningen nu iaf, även om det fortfarande gör ont.

Efteråt går jag en sväng ner på stan i det soliga vädret.




Behöver handla en pajform och har spanat in en fin som jag vill ha.
Råkar köpa tallrikar också, hahah... men de är juh så himla fina!!! ;oD

Sen kikar jag även på lite kläder...



Fina våriga skjortor har det kommit.



När Bolaget också är avklarat bär det av hemåt igen.

Får börja förbereda kvällens middag.
Steka köttfärs, krydda..



Göra pajdeg...



Sen får det stå i kylen ett tag.
För nu ska jag möta Mickis på hennes jobb och promenera hem tillsammans.



Efter en frostig promenad hem är det bara att fortsätta med maten.
Göra sallad och kesoröra till middagen.



Duka.



Köra in pajen i ugnen.



Spännande spännande. Första gången jag gör en helt egen matpaj! :o)



En tacopaj fick det bli! Mums.




Ja MUMS var det verkligen!! JÄTTEGOTT!! ;oP
Måste göras igen!



Bara att fortsätta med bråkandet från igår då.
Bråka ordentligt.
Missar kvällens träningspass.
Och blir sen till filmtittande.
:o(

Men aa till slut lyckas vi väl bli sams då.
Och Mickis följer med hem till Jenny och kollar på film med oss.

Vi ser första Terror på Elmstreet-filmen.
Jag och Jenny skall ha Terrror på Elmstreet-maraton,
med fortsättning imorgon. :o)

Här kommer Johnny Depp! ;oD


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0