Nötter finns det juh gott om ja...

Onsdag 26 Januari:

Iväg och jobba. Öppning till stängning idag.

Vi börjar dagen med stress om man ska hinna till jobbet i tid eller inte.
Alltid lika roligt att sitta fast i broöppning... :oS




Jag hinner trots allt i tid.
Men möts av lastbil med leverans till oss när jag kommer dit.
Våra varor är alldeles för tidiga idag med!



Gubben med leveransen har hunnit lasta in två pallar och är ute och hämtar den tredje och sista när jag kliver in. Det är ren tur att han inte hade hunnit lasta in allt och åkt, som han gjort igår. För idag har han ställt två pallar mot varann men på varsin sida av gången, framför vår dörr.
Hur hade han tänkt sig att jag skulle komma in där nu då!?! :oS
När han kommer in med sista pallen säger jag därför åt honom att han måste flytta på pallarna så jag kan komma in. Behöver jag säga att han var grinig och börjar muttra om vilken tid jag börjar jobba egentligen - syftandes på att jag skulle varit sen. Jag förklarar för honom att jag inte alls var sen och att vi ibland börjar ännu senare osv men inte vart han gladare för det när han åkte iväg... Jaja...



Jobba dårå...

Och så typ 10½ timmar senare hemgång. Hem till en tom lägenhet.
Eller nåja, hem till en gnällig katt.
Micaela skulle äta middag med en gammal arbetskamrat.

Jag tar ner julsakerna hemma
och sedan lägger jag mig i sängenoch fryser, för jävla kallt!



Och för att avsluta dagen så hinns det med att bråkas med min fylloflickvän. Alltid lika kul.



>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0