Alla hjärtans dag! ♥

Måndag 14 Februari:

Måndag. Alla hjärtans dag.
Micaela får lov att åka iväg och jobba. Jag däremot är ledig idag.
Jag passar på och fixar å trixas och förbereder hemma tills älsklingen kommer hem igen från jobbet!
Det går min dag åt till...

En rosa transparant duk åker på köksbordet.
Mina/våra nya prickiga fintallrikar och svarta vinglas.
Detta är bara en början...



Matlagning simultant med extra städning och dekorering.



En massa ljus och mysbelysning skall det vara ikväll!



En liten present också och ett kort till sötnosen.
Tyvärr ser man itne hur fint presentpapper jag hade, regnbågsfärgat! ;oP
Med ett tjockt rött tygband runt.

Besticken inlidade i fina servetter och omslagna med rosa sidenband,
som även fick pimpa till vinglasen dagen till ära.



Jag gillar den röda belysningen som lyser igenom vårt glasbord och
den transparenta rosa duken, mysigt!
Julgardinerna had ejag medvetet låtit hänga kvar till Alla hjärtans dag,
eftersom de är röda men diskreta i övrigt! :o)



En massa ljus i övriga lägenheten också...



Och samma rosa tyg på vardagsrumsborden med,
även om det på bilden ser rätt rött ut.. :oS



Mys, mys, mys...
Använder de nya lyktorna i vardagsrumsfönstret också för första gången.



Då var allting klart! :o)



Och älsklingen har fyllt på med fler presenter på bordet.
Jag ska också få kort och paket! 3 paket!!! ;oD



Vi öppnar våra paket innan maten.
Micaela får en hjärtmugg med en söt hjärtsked till av mig.
Hey, jag hade gjort en överenskommelse och lovat att vi skulle köpa något superbilligt bara,
för vi ska juh faktiskt åka på en resa snart och vill ha våra pengar till det! ;o)
Micaela däremot har juh varit så busig och fuskat med hela 3 paket till mig!!! Hummpff... ;o)
En söt liten Ior får jag och två doftljus som jag tvunget måste tända direkt dem med, heheh... :oP



Till midddag har jag idag lagat lasagne!
Och till det serverar jag fetaostsallad och vitlöksbröd.



Maten är supergod, miljön myyyysig och sällskapet sötare än socker,
så skulle vilja påstå att det var en perfekt Alla hjärtans dag-middag det här!



Efter filmen poppar jag popcorn och så blir det movietime!



Det är annars Micaela som väljer film hos oss
men ikväll ser vi en film jag velat se ett tag nu, The kids are all right.



Fråga mig inte varför jag trodde att den här filmen skulle skillja sig från mängden...
Jag vart iaf något besviken... :oS

Men men, vad gör det om filmen inte var toppen när man har det så bra ändå.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0