Julafton i Tullinge!

Julafton:

Efter att ha ätit grötfrukost hemma och öppnat våra julklappar till varandra blir vi upphämtade av pappa, som även plockat upp syrran och Peter innan.
Vi tar en sväng förbi kyrkogården där min farbror ligger. Han dog när jag gick i högstadiet, otroligt många år sedan. Känner mig väldigt gammal plötsligt.
Efter att ha tänt ljus vid graven åker vi vidare till Tullinge för julfirande hos brorsan och Sanna, samt Loui! :o)


Vi välkomnas hem till Marko och Sanna med varm glögg, olika korvar, pepparkakor och hembakat julgodis.
Jag avstår självklart från glöggen och allt annat alkoholhaltigt,
eftersom vi inte vet än hur det gått vid inseminationen!



Loui sover när vi kommer - men när hon vaknar så går hon laget runt och hälsar på alla och kramas. Mysunge!



Vi tittar på Kalle Anka förstås...
...men Loui tröttnat snabbt. Hon hittar nåt mycket roligare. En pappkasse!
Den kan man juh dra över huvet och gömma sig! Ja hon får juh plats!
Sen drar hon upp kassen ibland och kikar ut, TADAA säger hon, typ.
VÄLDIGT KUL. :o)



Efter Kalle Anka skall det lagas mat.
Eller lekas med Loui, hon måste juh också underhållas! ;o)
Hon tycker det! Hon kommer och tar tag i mig och Mickis växelvis och drar med oss till sitt rum. Hon vill ha sällskap och leka!
Mickis kittlar henne och hon skrattar förtjust, så himla söt!



Plötsligt ursäktar sig pappa och åker hem huxflux!
Han är magsjuk!!
Panik. Folk börjar inbilla sig att alla är smittade nu... Inte jag, jag är inte så känslig. Tar sånt med ro. Händer det så händer det...
...och vi försöker alla att glömma det sen och ha trevligt istället.


Loui vill inte gärna gå på egen hand än utan vill hålla i...



Till slut är det dags för JULMAT! :oD
Och alla äter sig till matkoma typ... förutom Loui.

Hon är pigg och kry till julklappsöppnandet efter maten.
Och många klappar får hon!!
Av oss Bamse för det minsta-tidningsprenumeration, Mimmi Pigg-gossedjur, tofflor och en liten princesskjol.



Även vi vuxna får julklappar.
Vi har alla köpt en varsin för en hundring som vi lagt i en pott som man väljer ur i turordning, som lottats innan.
Mickis får ett vinset med öppnare, kork osv. Hon som av alla där var den enda som inte dricker vin, hahah...
Jag fick trisslotter och vann.... nada! ;o)



Dom klappar vi hade med oss var:
1. Set med en flaska rödvin, choklad och en badbomb.
2. Ett sällskapsspel och skummtomtar.


Vi stannade kvar som sista gäster, som vanligt. Vi är dom där jobbiga typerna som man inte blir av med, som vägrar gå hem... :oS

Vi kikar på TV-apparater på nätet, kör Vem vill bli miljonär på nätet och snackar skit.

Visserligen är jag mätt efter maten men åt inte lika extremt mycket som jag brukar under julen. Men jag mår så himla illa. Och plötsligt händer det! Jag kräks upp lite i min mun!!! Uuuurrkkk!!! Jag vill inte skapa någon panik om magsjuka hos någon igen, så jag säger inget utan låtsas som inget sen... :oS

Stannade väl till halv två typ eller nåt sånt och tog nattbussen hem!
Nattbussem därifrån är så smidig. Raka vägen utan byten och snabbare än pendeltåget. Skönt.

Trevligt julfirande med hela min familj! :o)

/M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0