Valdags!

Söndag 19 September:

Det är tredje helgen i rad nu som jag jobbar...
Men tjaa... Off to work again....


Efter jobbet möter jag Micaela utanför Dalahörnet, där hon varit och kastat pil med mamsen...
Vi promenerar hem och hämtar våra valsedlar och sen vidare till röstlokalen.
Ingen av oss har riktigt bestämt sig till 100% på vad vi ska rösta på... :oS
I år är det svårt!
Har aldrig haft problem med detta innan utan har varit på det klara med vad jag röstat på, grönt - miljöpartiet. Men nu, den här gången, känns det inte rätt iom att de gått ihop med de där jäkla sossarna och bildat ett rödgrönt block. Jag ville rösta GRÖNT, inte rött. Vill INTE bidra till regeringsskifte! Mona som statsminister = NEJ TACK! Så jag byter den här gången och röstar på blått - Moderaterna alltså. Min och Micaelas röster slår väl iofs ut varandras mellan blocken... men sånt är livet. :o) Inte bitter på henne, hon röstade på ett bra parti ändå, hahah... :o)
Dessutom ska alla få rösta efter vad de själva tycker, vi bor i en demokrati. :o)

Valvaka med hemkörd pizza blir det sen...


Och som det verkar bli i valet så är jag nöjd med att ha röstat på alliansen, min röst behövdes! Nej tack till regeringsskifte juh...

I kommunvalet hade jag dock mer än gärna sett ett maktskifte! Sossarna och nöten Lago har suttit och styrt i den här kommunen alldeles för länge! Och det är åt helvete! Fattar faktiskt inte riktigt hur folk tänker som fortsätter rösta på dem... är folk verkligen nöjda!? Och VARFÖR i så fall, över vad!? :oS
Vi har bland landets högsta skatter men inte får vi ut något för dem pengarna! Visst kan jag bidra om det är till något bra men nu har vi faktiskt INTE varken sig bättre skolor eller sjukvård än nån annanstans - så vad fan går våra skattepengar till då!?
Men visst, är folk nöjda med läget i den här stan så är de väl det då... :oS

Sen måste jag säga att jag tycker hela den här SD-grejen är... nej jag finner inte ord...
Tycker bara att det är respektlöst hur vissa håller på. Det är faktiskt svenska folket som valt in dem i riksdagen och det finns en anledning till varför det blivit så. Känns som att man kanske ska stanna upp och fundera över anledningen istället för att bara vifta bort det, låtsas som ingenting och istället bli hysteriska över att ha fått in rasister i riksdagen. Jag tror inte hysteri och att blunda för problemen hjälper så mycket utan antagligen ökar det bara sympatin för SD.
Hade man tagit debatten med SD innan valet kanske de inte kommit in - för i ärlighetens namn brukar man kunna bulldozra över dem rätt lätt, för de brukar juh göra bort sig självmant utan större ansträngningar... Men nu lät man dem hållas och deras budskap om "Ta hand om dem vi har innan vi tar in fler" låter faktiskt jävligt vettigt, gör det inte? Och att hålla med om det gör INTE någon till rasist. Det handlar juh inte om att man hatar invandrare utan att man tycker att integrationen inte funkar.
Och nu efter valet så förstår man fortfarande inte att det inte lönade sig att ignorera dem och kör på samma stil.... Kanske dags att stanna upp och ta den där jäkla debatten bara!? Ta striden! Nej istället beter man sig som småbarn, lämnar rummet och pratar om annat - fokusera på rasism istället.. :oS
Missförstå mig inte, för jag skulle personligen aldrig rösta på de där nötterna. Jag förstår bara hur det kunde bli såhär... och tror som sagt inte att det löser något att stämpla dem som röstat på SD som rasister och ignorera dem. För jag tror inte de är ett pack nazister bara, utan många ville nog mest bara visa missnöje. Nu skapar man dock ett utanförskap och snackar skit om folk på grund av vad de röstat på, i vårat fantastiska demokratiska land där vi har lov att rösta på vad man vill... men om du röstar på fel parti då "tar jag bort dig från min vännerlista på Facebook"... :oS
Men hej å hå... av all hysteri och snabbt dömande bland folk så gissar jag på att jag kommer att stämplas som SD-anhängare nu... så jag får väl stå för mitt kast här nu då och vinka hejdå till alla invandrade vänner, bekanta och släktingar (ja för jag är juh inte svensk själv), samt till barn och äktenskap förståss - eftersom SD juh inte direkt är fans av regnbågsfamiljer... men jaja... :oS

Nog svamlat...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0