80-årig hurtbulle...

Torsdag 9 September:

När jag går upp tidigt på morgonen för att käka frukost med älsklingen innan hon ska iväg till jobbet så är jag verkligen skiiiittrött. Så när hon åker iväg våndas jag över beslutet mellan sova ytterligare 1½ h innan jobbet eller gå ut och jogga... :oS
Jag är så trött, så jag kryper ner i sängen, under mitt sköna täcke, och sätter väckarklockan...

MEN sen så ångrar jag mig och kliver upp igen.
Drar på mig träningskläderna och drar ut på en runda!
Fiiiiiiiiifan va duktig jag känner mig!!! :oD



Nya iPhonen i handen!
Och spotify i öronen... :o)



Svettigt värre vare...
Och så beslutade jag mig på hemvägen också att svänga in en snabbis på solariet
och svettas ännu mer!
Fan va äckligt det är för övrigt att dra på sig svettiga blöta träningskläder,
som man får göra efter solningen då - om man går direkt från joggingrundan.
Men det är nära hem och duschen sen... :o)

En snabb dusch.
Och så iväg å jobba...

Som vanligt äre problem med SL.
Det står en buss och väntar i centrum, då när den ska åka.
Men bussen är tom! Alltså ingen som ska köra den. *suck*
Till slut dyker det upp en chaufför, rätt försenad.. ingen förklaring, såklart. Typiskt.

Och under tiden har man fått stå å glo på monstret vid hållplatsen!
Hur sjutton tänker man när man sätter den där nunan på en valaffisch..!?!??! :oS



Dagens lunch blir från Subway.
Tänkte köra den där menyn de har på affisch...
...på grovt bröd med chicken teriaky (min favorit), utan ost och dressing
och med flaskvatten och frukt. Ska ju bara va (vad fan vare nu :oS) typ under 400 kcl (?)...
Jaja... nåt sånt iaf. Allt bra, hon gör min macka, jag betalar, får välja smak på vatten...
...och så kommer det: "Vill du ha kaka eller chips?"
"Har ni inte frukt?" "Nej!"
Neeehep, vaffan äre ett äpple på bilden för då... och hade jag vetat om det så hade jag ätit nånting annat förmodligen, för jag ville försöka va någorlunda nyttig. Men ja nu blev det juh chips dårå... för NEJ jag kan inte låta bli att äta dem om jag får dem, så de så... fuck...



Trots besvikelsen över att inte få frukt så var mackan okej...
Behövde få nåt i mig också, för jag var starving. Hårt arbete på jobbet!!



Efter jobbet tar jag bussen hem till Jenny.
Hon bjuder mig på middag ikväll.



Blev jättegott kött med potatisklyftor och stekta sockerärtor och majs
med vitlökssmör och bearneisesås. :o)
Och cider drack vi till. Busigt såhär på en torsdag, hahah... ;o)



Maten var jättegod ja!
Men egentligen hade man kunnat skippa potatisen och vitlökssmöret,
var juh så gott så utan det ändå. :o)


Efter maten äre filmdags.
Vi beslutar oss för att glo på Flickan som lekte med elden.
Äter Vindruvor, brie och kex till. Lite cider med.
Klarar mig igenom halva filmen och så somnar jag... :oS
Vaknar av "SOVER DU?" Hahah... Mmmm ja...
Dags att gå hem kanske... får se resten av filmen nån annan gång antar jag. Det är inte lätt när man är en tant på 80 år...
Halvspringer hem och det känns som jag nästan hinner frysa ihjäl under de knappa 200m det är hem!! Burrrr... sååå trött juh!
Dags för sängen!!!
Och som tur är har älsklingen också hunnit komma hem! (Hon har varit och kastat pil å druckit öl.) Så nu skare spoonas!!

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0