Glasögonorm på riktigt nu då!

Måndag 20 September:

Efter att ha arbetat helg är jag ledig idag nu då, en dags frihet.
Slappar hemma själv hela dagen. Trött i kroppen och i huvudet. Skönt att bara få va och ta det lugnt!



Sen på eftermiddagen får jag en underbar present av Zombie!
Han har skärpt sig sen han kom tillbaka från Malin...
...men nu så plötsligt så sätter han sig bara utan nån som helst förvarning i hörnet i vardagsrummet,
bredvid tv-bänken och kissar! På alla sladdar, router och annat som ligger där i en härva!
Och detta mitt framför mig när jag sitter där i soffan!
Hinner inte stoppa honom... var inte alls beredd på det. :o/

Blir så fruktansvärt arg och frustrerad så jag nästan börjar gråta, på riktigt alltså.
Slänger dit en handduk och torkar lite..
...sen måste jag lämna lägenheten, står inte ut att vara kvar.
Drar ner på stan för att hämta mina glasögon hos optikern...



När jag kommer hem från stan har älsklingen hunnit hem från jobbet.
Det är tvättstugedags nu, så får springa ner med tvätt direkt!

Sen provar sötnosen mina brillor!
Hon ser liiite konstigt med dem på, heheh... suddigt värre!?



Till och med jag blir lite yr såhär i början, speciellt när jag kollar på datorn... inte van...
...men vänjer mig snabbt.



Ser man på, hon vill pussas med mig fast jag är värsta glasögonormen!



Ja, såhär ser det ut då... med nördbågarna. Favoriterna.
(Jag köpte juh 3 par glasögon)
Jag gillar geeklooken! 'Cause I'm a geek! And I like geeks! ;o)



Clark Kent som Mickis säger...? :oS



Mickis behöver plugga, hon ska lära sig någon formel. Så jag får hjälpa till lite.
Jag är juh smart! ;oD



Låter flickan plugga ifred medans jag lagar mat då...



Fick inte välja fodral till bågarna själv.
Men thé valde jag minsann själv! Hittade min favoritte på Konsum i stan!
YEY för att de börjat ta in den, me likey!!! :oD



Efter maten äre dags att hämta tvätten från tvättstugan...



Och sen tar jag en sväng till Livs för att köpa cigg till flickvännen,
eftersom jag glömde dem tidigare när jag var på stan och handlade - trots att jag lovat köpa.




Tillbaks från affären!

Har grävt fram min favoritjacka från garderoben, dags att börja använda den igen!
År efter år, för jag älskar den!



Nu dags för soffan och snacks!
Ska minsann dricka te nu också när jag köpt favoriten å allt!! :o)



Till Mickis poppar jag popcorn efter önskemål om det.
Tja jag äter några jag med...


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0