Mira bakar och ler...

Fredag 22 Oktober:

Jag är ledig idag. Skönt att få ta det lugnt.
Kliver dock upp med älsklingen...
Mickis när hon klivit upp före mig: Kom och titta ut! Kom då!

Det har tydligen snöat som fan under natten... helt vitt ute.



Tur jag får hålla mig inomhus idag! Men resten av veckan då, fan...
Not a big fan of snö, regn och framförallt kyla och blåst!



Efter att ha slappat under dagen blir det sen bakdags på kvällen.
Köpte juh en massa bakgrejer igår...

Idag testar jag för första gången nånsin på att göra egen sockerpasta. Spännande!
Vit sugaspaste blir det ikväll.



När sockerpastan är klar är det dags att göra smet. Chokladsmet!
Micaela får slicka i sig resterna som blir över och smarrigt smaka det kn jag lova!! ;oP



De nya formerna används direkt!
Spännande att se hur de fyrkntiga muffinsen blir...



Medans det gräddas i ugnen knäcker jag mig en Breezer, mmmm... :oD
Mickis har redan knäckt sig nån öl. Hon sitter å spelar poker.



Färdiggräddade!



Dags att köra in dessa i ugnen istälet då.



Springer till Livs medans andra satsen är i ugnen. Halt är det!!!



Det har visst hunnit ringa medans jag var i affären.
Älsklingen var duktig och plockade ut muffinsen då. :o)



Nu är det dags att röra ihop en chokladsmörkräm och spritsa på min muffins!
Har en ny spritser med... :o)



Och så testar jag juh på att göra några sockerpastafigurer.
Blev inte så avancerat dock, rosor bara.
Upptäcker nämligen att jag inte alls har lust att hålla på och plla med sånt ikväll...
...det där får bli ett projekt för en annan dag istället!

Riven också på lite choklad på cupcakesen... choklad i mängder skare va idag!
Chokladmuffins toppat med chokladsmörkräm och riven choklad, mmmmums!!! ;oD



När alla cupcakes är färdigspritsade och garnerade är det dags att laga middag istället.
Måste få använda min nya fiiiiiina stekpanna! ;oP



Ost- och skinksås på pasta penne.



Smarry!!



Till efterrätt sen blir det såklart varsin cupcake! SPÄNNANDE!
Och resultatet var..? OMG vad gott!!! 
Micaela älskar dem också! Gillar tom bättre än andra cupcakes jag gjort förut. :o)



Trots att formarna är väldigt fina så är bakelsen faktiskt väldigt häftig när man tar ut den med.



Eftersom jag håller på och "provbakar" nu... testar olika recept och garneringar osv...
...skulle jag vilja säga att den här hittils är vinnaren! ;o)

Ja alltså provbakningen är juh för brölloppet då!
Varken sig jag eller Micaela är särskilt förtjusta i tårta,
så funderar faktiskt på att skippa bröllopstårtan helt och baka cupcakes istället!
Samt förmodligen andra bakelser. Ja vi får sehur det blir... :o)
Undrar om de här cupcakesen duger för bröllop..!?
Utseendemässigt alltså, de måste juh va FINA! Och GODA! Så... mmm...



Efter middag och fika återstår en till uppgift för mig. Jag måste göra en fin låda till bakelserna!
En fin presentlåda! :o) Pappa fyller år imorgon.
Har tagit skokartonger från jobbet men upptäckte sen att min stash med presentartiklar sinat,
så jag fick juh panikköpa presentpapper nu på Livs. Grönt blev det, inte mycket att väla på där!



Ordentligt skall det göras... klär insidan av kartongen med.



Å så i med cupcakes i kartongen. Fin formation måste det göras också!
Varannan cupcake med frosting, varannan utan.



På med snöre...
Det fanns iaf kvar i min presentstash! :o)



...och in i kylskåpet!



Kvällen avslutas med mys i soffan och filmtittande.
Micaela var sugen på att se Tarzan igen. Och jag hade inte sett den, så den får det bli!
Bara att kura ihop oss i soffan. o)



Bra film. :o)



Med goda popcorn till. :o)


>>> M-J 



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0