Bakar cupcakes!

Lördag 9 Oktober:

Dags att kliva upp och jobba några timmar.
Extrapass idag.
När jag går iväg till jobbet så är Mickis typ medvetslös, i princip... Och Åsa och Rickard ligger å slaggar i soffan. Jag är också bakis... men det är bara att pallra sig iväg ändå...



Beundrar min vackra "förlovningsring"... ;o)



Jobba, jobba, jobba...



Bakfull och risig!



Efter jobbet möter jag älsklingen vid bussen. Handla lite på Livs,
samt möta svärmor. Hon ska umgås med oss lite idag. Kolla på hockey med Micaela.
Jag kilar dock iväg en sväng till Willys och handlar lite mer, för de hade inte ellt på Livs.
Sen är det bakdags igen för mig!! ;oD
CUPCAKES skare bli! Bara plocka fram formar från min stash... ;o)



Blir två olika sorter.
1. Citron/blåbärsmuffins.
2. Citronmuffins med frosting.



De fina blommorna vi fick igår på förlovningsfesten. :o)
Och laptopen i köket med mig, förståss. ;o)



Första omgången i ugnen klara... nu in med en till omgång...



Och så dags att laga middag medans muffinsen gräddas!
Bjuder älsklingen och svärmor på TACOS idag, mums! :oP

Och när vi ätit klart är muffinsen klara för nästa steg!
Dags att fixa creme cheese-frostingen och garnera! :oD



Jag måste säga att jag älskar mitt kakfat jag fick i present av Micaela förut.
Just completely love it!!
Mycket bra gåva! Skulle behöva mer fina köks- och serveringsgrejer! Fjollish stuff. ;o)

Så här blev det iaf... :o)



Serverar kaffe och cupcakes till töserna som sitter och glor på hockey.



SSK spelar, så självklart är matchtröjan på... ;o)



På kvällen sen somnar Mickis i soffan. Hon är juh bakfull och jävlig förståss.
Blir ingen inflyttnignsfest hos EH för vår del, som det egentligen var tänkt.
Har jag bakat helt i onödan, var juh tänkt att jag skulle ta med söta cupcakes i min fina presentlådeidé...
men nu får vi då lov att äta cupcakes själv då i några veckor typ, hahah... :oS
Eftersom Mickis är bakis och medvetslös sitter jag själv och kollar efter lokal för bröllopsfest...
och så groggar jag på min vitamindrink!
Så här vilt till kan det gå hos oss på en lördag kväll!


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0