Full rulle: Shopping och Eurovision!!

Tisdag 25 Maj:

Andra dagen på min "extra semestervecka". Och löning idag! :oP
Det betyder.... shopping, såklart! ;o)
Mickis behöver vår/sommarkläder och jag har erbjudit mig att handla!
- Hon hatar att shoppa.
- Hon har kurs nu och fullt upp.
- Jag älskar att shoppa.
- Jag älskar Mickis!
Så jag ska gå och köpa kläder till henne, så får hon prova hemma sen... Får vi se om hon gillar stilen på dem, hon är SVÅR!!! Får juh inte vara för fjolligt... heheh... Och så vet hon inte ens själv vad hon har för storlek, så jag får köra på ögonmått och gissa lite! ;o)


Idag är det riktigt shoppingväder, tydligen regn... och jag beger mig ut i sandaletter, såklart.. .:oS


Möter upp Jenny vid halv elva...
Först blire lite shopping inne på Lunagallerian.
Jenny tjackar lite grejer på In & Finn.
Zoo-butiken. Jag behöver kloklippare till kattfanskapen! ;o)
Blir jääävligt sugen på att köpa med mig några djur hem också!!!!!
Världens sötaste och coolaste ninjakanin hade de där!!!!
Men jag var ändå sugen på att köpa några möss... kollade till och med in burar men de var för små och för fula, med grälla äckliga färger och plast! Blehh... Så det blev inga möss - idag. ;oP

Sen är det dags för lunch!
Både jag och Jenny älskar asiatiskt, så vi provar buffén på det där "nya" (för oss iaf) stället vid Roxy... :o)


 

Första omgången!
Friterad kyckling, vegetariska minivårrullar, wokade grönsaker och biff... Mums!!!



Klart..



Andra omgången då.
Stekta nudlar och kyckling, kycklingvingar, kycklingfileér och jordnötssås... Mmmm me love it!!!



Klart. Shit vad mätt man vart, hahah...


Mer shopping då!!!
Bra ideé att äta sig så där mätt och sen gå och prova kläder!? Njaee kanske inte, hahah...
..but too late!

Hittar 2 par kortbyxor och ett par långbyxor till Mickis på Vero Moda. Plus spetsstrumpbyxor till mig.
Från Blend blev det en kortarmad skjorta till Mickis.
Från Bik Bok blev det 2 klänningar, 2 par trosor och ett halsband - allt till mig.
Från H&M en tröja, ett linne och en kortarmad skjorta till Mickis. Plus en klänning/tunika till mig.
Från Åhléns blev det smink, till mig.

Sen hann vi inte med så mycket mer (som tur är?) för Jenny skulle iväg...

Så jag knallar hem en stund - och städar lite.
Sen så kommer jag på att vi glömde Systembolaget!! Fan...
Får traska ner på stan sen igen och möta Jenny vid Bolaget.
Handlar öl, cider, breezers och bubbel...

Och eftersom vi åter är på stan vill Jenny kolla in Lindex nu.
Självklart kan jag inte gå därifrån utan shoppa jag med. Så ett par söta trosor till!
Sååååå söta!!!
Ser nästan ut som sånna där som bebisar har, som har spets och volanger på rumpan! ;oP


Har pratat med Mickis under svängen hem och hon var på stan och ville ha en jacka eftersom hon frös... och sjäääälvklart glömde jag den hemma! Typiskt. What to do...
Joo jag har juh en kofta på mig - men den är rosa, så hon skulle juh vägra sätta på sig den! :o/ Men Jenny har i sin tur en svart munkjacka på sig! Övertalar Jenny till ett byte! Hon får sätta på sig min rosa kofta. Mickis får låna hennes munkjacka. Jag får gå och frysa. Så!

Middagsdags då!
Jag och Jenny fortsätter på frosseriet och äter pizza på Rimini!
MUUUUMS!!! ;oP


Kommer hem efter åtta.
Stress, stress... panikstäda lite mer... för Mickis kanske tar med en arbetskamrat hem ikväll...
Det är första semifinalen i Eurovision Song Contest ikväll klockan 21:00.
Detta skall såklart firas med pompa och ståt!
EUROVISION = ÅRETS HÖJDPUNKT!
It's better than christmas!!! ;oP

Jenny tar en sväng förbi hemma och piffar upp sig medans jag städar hemma...
...jag är fortfarande helrisig när Eurovision börjar och det är dags att korka upp det rosa bubblet!!




Favorit i repris.. ;o)
MÅSTE vi "skrika" varje gång!? Jäkla chicks asså... ;oP



GAAAAAAALAKVÄLL!!! ;oD



Snacksen kom seeent, vi var juh mätta!!! Hahah...
Men gott och fint vare.
Glass och bär. :o)


Mickis kom hem lagom till typ sista låten... 
Ensam.
Och sen somnar hon på soffan...
...där hon sen får sova hela natten, för det går inte att väcka henne.
Ensamt i sängen. :o/

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0