Jox i nya hemmet + träffa Mickis farmor! :oS

Måndag 8 Mars:

På förmiddagen har Mickis fixat en dejt åt mig med fastighetsskötaren. Måste visa honom vilket förråd som är Mickis, så han kan låsa upp den - vi måste få in grejer där!!! Mickis är på jobbet, så bara för mig då att knalla upp för gatan och peka på rätt förråd!
Sen passar jag på att ta en titt till på lägenheten också! På egen hand! Känns konstigt - att för första gången gå dit själv och låsa upp dörren på egen hand. Men det här kommer juh att bli mitt hem snart, så det är juh skönt att få vänja sig lite vid det! :o)
Jag pinkar lite revir redan innan jag kliver in innaför dörren och sliter loss en lapp med fel namn på! Som Mickis tydligen inte lyckats få loss - men jag har minsann naglar och viljestyrka! Heheh... ;o)
Hur som, tre trappor upp...



Passar även på att bond med katterna lite! Ska skämma bort dem lite är väl tanken... ;oP



Mmhhmm balkong minsann i det blivande nya hemmet! :oD



Efter att ha tittat runt, planerat och mätt en massa
är det dags att dra sig hemåt neråt gatan igen...
...och mäta mina möbler lite! :o)


På eftermiddagen sen en dusch, sminkning och så promenad för att möta flickvännen! Ska iväg på besök och träffa hennes farmor för första gången!! Shit, yaiks liksom!! :oS

Farmor är snäll. Hon säger typ: "Nu har du hittat dig en vacker flicka!"
Hahah, tror det blev godkänt där! ;oP
Hon tjatar av och till under hela besöket om hur snygg jag är och att jag kunde vara modell, heheh ehh nej inte direkt men TACK!!! ;oP
Sen så visar hon en massa foton också på en liten söt Mickis! :oP

Efter det besöket är det dags för en prommis hem till mig och hämta lite städgrejer - och så upp för gatan igen hem till Mickis och städa och rensa!
Och så fåre bli hemkörning av pizza igen - så vi har tid för städning!
Mickis rensar ut klädkammaren (JAAAAAAAA!!!! Det finns en klädkammare i lägenheten!!!! Fattar inte varför hon inte nämnde det när vi skulle besluta vart vi skulle bo!?!?!? Heheh...).
Och jag börjar städa i köket!

Köket är i sjysst skick, för det är nyrenoverat efter nyligen utfört stammbyte i fastigheten! :o)
Mickis har varit duktig när hon valt grejer - grå luckor, grått kakel, ekskivor... Me like, faktiskt. :o)
Fast tapeten på fondväggen fick hon tummen neråt på av mig. Hehh... Där vill jag ha något roligare! Få in nå' färg elelr mönster i rummet... ;o)
Sen så ska juh mina rosa prylar in här också, heheh... ;oD

Och förresten ja, ni ser väl det där på bilden här nedan!!?
Diskmaskin!!! ;oP


Sen bär vi ner allt från klädkammaren ner till förrådet!

Jag vet inte riktigt vad jag var orolig för med katterna om att jag behövde köra bonding med dem - för nog gillar de mig redan!! :oD Bebis låg bredvid mig i soffan när jag vilade mig under kvällen och ville klappas - och Zombie är juh alltid på en... :o)
Ska bli mysigt med katter igen...
...även om jag gärna skulle ha en liten hund! ;oP
Jaja...

Väl hemma hos mig igen på kvällen så däckar jag i princip direkt! Såååå trött!!! :oS
Tror jag är lite sjuk minsann, blir helt utmattad av allt nu... och orkar inte ens ligga och kramas. Vill bara sooooova.... :oS

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Sarah

haha Go MIRA!.. jag stod å tittade på den där "lappen" på dörren häromdagen när ja å Tommie traska upp till Mickis... men ja vettefan varför ja inte försökte få bort den hahaha

2010-03-10 @ 12:19:11
URL: http://sadeer.webblogg.se/
Postat av: Oh Mira

Heheh ja jag gick loss på den direkt när jag såg den, bort bort bort... Inga frågor liksom, tog mig bara friheten till det. Kände mig lite psyko men what ever, lite revir måste man juh få pinka! ;oP

2010-03-11 @ 12:05:57
URL: http://ohmira.blogg.se/
Postat av: Anonym

självklart ;) u go girl

2010-03-11 @ 20:15:45
URL: http://sadeer.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0