Bakis-fredag med OS!

Fredag 26 Februari:

Mickis är hemma sjuk från jobbet. Jag är ledig.
Är bakfull och jävlig, verkligen.
Men det är så mysigt att bara få ligga i sängen med flickvännen hela dagen dagen när man är sådär fucked up!
På morgonen tidigt gick vi visserligen iväg en liten sväng och skaffade bakisfrukost... men bara till andra sidan vägen, Skepparns café... mackor och Cola, mums! Sen tillbaks i säng!
Och vid elva sen tvingade Mickis mig att ring aoch väcka Jenny - vi hade juh bestämt igår att vi skulle äta pizza till lunch! Jenny var motsträvig, låg och sov... men vi var lite pain in the ass... så det blev pizzadejt 11:30 iaf. ;oP
Så iväg till Rimini en sväng för pizza... och sedan sängen igen resten av dagen...

På kvällen sen kom Jenny över hem till oss, eller mig alltså, och vi satt och kollade på OS.
Ishockey idag! Finland-USA.
Innan matchen tippar vi om slutresultat.
Mickis: 3-1 till Finland.
Jenny: 4-2 till USA.
Jag: 4-1 till USA.
Förbannad över att Finland låter Kiprusoff stå... och blir bara mer och mer förbannad under matchen över att de inte byter ut honom när han bara ehh vet inte ens vad han gör... Jaja till slut så, för sent... *suck*
Mmm Finland förlorar matchen, så klart!!
Och jag kom närmast i min gissning om hur matchen skulle gå, Finland fick storstryk. Kul! Not... :o/

Under matchen skulle vi sitta och dricka lite och så.. men Mickis däckar och jag och Jenny tappar liksom partysuget... När hon vaknar till sen igen så dricker vi visserligen typ 1-2 cider/öl... men det får räcka för idag!

Jenny drar hem efter matchen... och Mickis sitter och kollar på damcurlingen, finalmatchen. Och nu är det min tur att däcka! Så trött.
Men hey, det är juh repris på curlingvinsten om och om och om och om och om igen hela dagen sen dagen efter...




Och kungen och drottningen är så stolta... *kräks lite*


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0