Jag flyttar in - och det ska va fiiiint! ;D

Torsdag 18 Mars:

Vi behövde akut en sopborste med lång skaft igår inför takmålningen, så det var bara att köpa!
Mickis tyckte att det bara var att knalla till närmaste affär... men jag hade juh redan spanat in en som jag ville ha! Och jag har juh satt den här regeln "Allt ska va fint!!" Ja ALLT! Försöker iaf hålla på det, så nej jag ville inte bara gå å köpa en ful sopborste... MEN eftersom jag är så kär i min fina och hon inte orkade med att åka till en speciell affär bara för en sketen sopborstes skull så gav jag mig och gick med på att köpa en ful istället! :oS
Älsklingen min åkte dock ändå och köpte den jag ville ha!
Och ja, jag älskar henne ja!

Zombie inspekterar den nya sopborsten - han är tveksam.
Lite fjolligt kanske med en turkos med vita prickar... hmm...



Jag gillar dock turkost, så det är bara att leva med det! ;oP

Igår när Mickis målade tak så joxade jag "på mitt område"...
...fixade fina ljusarrangemang på turkosa fat. :o)
Stenar och nötter fick det bli... Kommer passa in purrrfekt in hos oss!



Och så har jag rengjort mina egen-hand-gjorda ljusfat också, rena och fräscha nu.
Egengjort = Personligt, charmigt, mysigt och hemtrevligt = Me like! :oD



Ååå vad jag saknar för övrigt att hålla på med lera! Me like!
Vill ha egen ateljé!!! Vill skapa!!!

På fönsterbrädan, min hjärtformade ljushållare och mitt hjärta av sten.
Som sagt, egengjort = Me like!



Katterna har vant sig vid min fina bricka under sina matskålar nu! Skönt!
Bebis var något tveksam i början, nästan rädd för den, hehh...



Våran fina tillfälliga väggmålning i vardagsrummet!



Det är trångt!! Vet inte hur sjutton jag ska få plats med mina grejer!!!
Vet då sjutton hur det är planerat med badrummet och förvaring!! De lär juh iaf knappast ha tänkt att det skall bo två tjejer här!!!! Näää icke!!! För jag skulle inte få plats med allt om jag så hade all utrymme för mig själv! :oS
Har fått stuva upp grejer PÅ badrumsskåpet... Sorry Zombie, din plats försvann där...



En hylla har jag hunnit få upp i duschen - wohooo... :oS All annan skit jag behöver då!?!
Tänk nu: Shampoo, balsam, silvershampoo, duschtvål... Sen hårinpackning, peeling, rakhyvel, rakgelé, intimtvål, fotfil... och tusen andra fjolliga saker som man tydligen känner att behövs...
PLUS hennes saker! Som visserligen inte är mycket - men tänk om! Shit...

OM jag sen nån gång i framtiden måste bo på ålderdomshem så vill jag bo på ett sånt där särskilt hem för homosexuella - som det pratats om....
Inte för att vara bland mina gelikar eller nåt sånt...
...utan för att jag hoppas på att det i ett speciellt ställe anpassat för homosexuella skall ha tänkts på extramycket utrymme för fjolliga prylar!!
Mmm jag inser att det inte behövs för flator kanske, oj sorry där, hahha... ;o)
...men tänk två fjolliga bögar liksom! ;o)
Jag är ensam lika med två fjolliga bögar!
Jag behöver mucho mucho mucho utrymme för allt fjolleri!!!! ;oP





Jaaa joo jag flyttar in och det märks genast att hennes "bachelor pad" (såg fan ut som det) håller på och förvandlas till ett liiite mer giiirrrrly hem va!!? ;o)

Jag hoppas juh förståss att hon säger till om jag går över gränsen och hon inte trivs längre!
För detta skall juh vara VÅRAT HEM, där båda skall trivas!



Det tog ta mig fan en jävla halvtimme och få upp kylskåpspoesihelvetet!!
Men nu sitter det där iaf, med alla bokstäver och ord åt rätt håll - och i fina formationer! ;o)



Och mina fina kylskåpsmagneter sitter nere på frysen...
(Inga uppe på kylskåpet - det känns för tacky! Lite stilrent måste man ändå ha...)



Favoriterna är nog "Queers", "Punk as fuck" och "Men aren't attracted to me by my mind. They are attracted by what I don't mind." ;oP

Efter att ha smackat upp kylskåpspoesin... dags att dra till jobbet och jobba mina 3 timmar!!
Hejpårejhej...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Lovisa

wow vad fint det börjar bli!! haha, det är roligt, du är lite som jag. såg den där borsten när jag handlade senast. ska satsa på den gröna!! mycket roligare än att sopa med nåt skabbigt!! =)

gillar dina lerhjärtan! kram

2010-03-22 @ 11:41:05
URL: http://lulun.blogg.se/
Postat av: Oh Mira

Tack, tack, tack.. :oD

Åå minns inte någon grön, ska kolla upp, heheh... :oP

Allting blir iaf liiite roligare om det är fint!!! Till och med något så tråkigt som städning! :oP

2010-03-24 @ 07:38:06
URL: http://ohmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0