Känner mig som en pensionär!

Onsdag 23 Juni:

Andra dagen nu som jag vaknar med denna sabla träningsvärk....
...och kommer knappt ur sängen!!! :o/
Känner mgi seriöst som en riktigt pensionärstant på typ 85 bast. :o/
Ahhja, bara att uthärda, släpa sig ur säng och till jobbet då!

Det går "bra" på jobbet innan öppningsdags, när jag sitter på kontoret och joxar... men sen när jag ska öppna och börja joxa... ja då känns det plötsligt inte alls lika roligt! :o/
ALLT är bara så jävla jobbigt! Och så skare visst byggas om i halva butiken också just idag. Jag börjar att försöka.... men är helt slut i huvudet med och fattar knappt vad folk säger till mig. Orkar inte tänka för allt är så jävla jobbigt och ansträngande! :o/
Kan säga att det måste sett riktigt jävla patetiskt ut när jag försökte klättra på stegarna, ta upp och ner skor och hyllor... shit alltså..
...men droppen var nog när en kund ville att jag skulle mäta ett par barnfötter. Barnet var för stort för att lyftas upp på kassadisken. Så det var bara att försöka komma ner på golvet och mäta... Det tog tid att komma ner på knä kan jag säga och såg nog rätt plågat ut - jag menar, jag började nästan grina... :oS
Då fick det va nog...
...bara börja ringa runt och kolla om någon annan kan komma in och rycka in istället för mig. Jag får fan ta sjukdag... måste!!! :o/
Tog emot, vill juh jobba och få pengar... men nej, det gick bara inte!!!
Småsjuk i kombo med träningsvärk from hell... tror jag lyckades paja någon muskel eller så i magen, ingen aning... men det här är fan inte mänskligt!
Tur Sara kunde rycka in!! :o)

Innan det var dags att promenixa hemåt (i väldigt sakta takt)
var det lunchdags. Värsta gott!!!
Grillat från i helgen! Ännu godare nu!! :oP



Möter Jenny hemma. Vi sätter oss i gräset och deeegar!



Och ja jag såg ut som en pensionär även idag när jag skulle sätta mig i gräset!! :o/
Pensionär-Mira här, hej!



Efter lite degande i gräset tar jag mig sen hemåt...

...låter katterna lapa lite sol, få frisk luft, ute på balkongen.



They like. :o)


Medans katterna är upptagna på balkongen så stretchar jag mer... och så gör jag några sit ups igen. Och så ännu mer stretching! Ja jag har fått för mig att jag måste bearbeta musklerna... men det var itne så lätt det här idag. Mest bara väldigt smärtsamt!!! :o/

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0