Bakisdag i Gnesta!

Söndag 30 Maj:

Dagen efter Eurovision. Dagen efter att ha firat Micaelas mormor.
Vaknar i Gnesta på en madrass på vardagsrumsgolvet hos Mickis morbror med familj.
Det känns som att vi sover bredvid en motorväg! Vilken trafik, folk överallt... som ska hit och dit... och vi är bakis!
Ja upp och hoppa då, går juh inte att ligga där och sova.
Vi är dock fast ute i bushen - måste vänta på att chauffören också skall vakna och piggna till så han är kapabel att köra!

Efter att ha fått i oss frukost går vi ut på altanen och hänger en stund.
Micaela hittar en skateboard...  



..och rullar fram och tillbaka på den.



Lite trix kanske?



Vad storasyster har vill lillebror också ha!



Jäkla snorungar det där alltså... ;oP

Nu skäms hon lite, för inser att hon just betett sig som en barnunge! Hahah... ;oP



Min tur att va en barnunge då och gnälla lite!
Jag vill hoppa på studsmattan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;oD



Så klart älskling ställer upp och hoppar med då...
...hon gör till och med söta kaninhopp!!



Lite för bakis för några avancerade moves på mattan va!? :oS



Jag hoppar och hoppar och hoppar...



Mer avancerat än så här blir det inte idag!!




Efter allt hoppande mår Mickis inte så bra. Way too bakis för det där!
En liten powernap i soffan då...



Hon är så söt så jag blir tvungen att krypa ner där bredvid henne i soffan!



Myyyyys...



Passar på att kolla på reprisen av gårdagens Eurovisionfinal.
Undrar om det blir annorlunda resultat idag!?! ;oS



Nej... Tyskland vann idag igen!! Hehh...



Efter vilostunden i soffan beger vi oss ut på tomten igen!



Nu hittar älsklingen en fotboll...



...så den sparkar vi med ett tag.
Jaajaa, hon har lite mer skills på det där än jag, så klart... men what ever... kul vare iaf. :o)



Nog med fotboll...
...och över till att spela lite bandy istället! ;o)

Hon bara skrattar!!?



Tror inte hon tar mig riktigt på allvar (ja jag suger hårt) men jag fick spöa henne rejält iaf.
5-1 wohoooo!!! ;oP



Här får hon erkänna sig besegrad! ;oP



Snaaaart dags för avfärd säger Ola...



Lite bakissega må tro? ;o)



Ola går in igen, snart åker vi!

Jag och Mickis passar på att slappa en stund på studsmattan.



Sol...



...och mys! ;o)



Visst är dom fräscha!?
Älsklingens (en gång i tiden) fina vita tygskor...
...efter gårdagens fyllebravader med spyor m.m. :oS



NU DRAR VI!!!
Hejpåerhej!



Inte så vi itne haft kul. För vi hade mycket trevligt.
Men nu vill vi bara hem och få bakismat och bakismysa!! ;oP



Men först måste vi juh ta oss tillbaka till civilationen! ;o)



Pitstop på Willys dock!
Köper med oss halva affären hem!
Måste juh ha chips, Cola m.m.

Sen resten av kvällen då bakisfrosseri och BAKISMYYYYYS!! ;o)

Lika bra att passa på och mysa nu va!! För imorgon är det workshopdags för Mickis på jobbet igen... Så lär juh inte se så mycket av henne under veckan... :o/



Det är för övrigt mors dag idag.
Är dock alldeles för seg för att kunna åka och hälsa på min mamma. Hon får något sen när vi firar hennes födelsedag snart!
Mickis mamma fick dock en chokladask idag med chokladhjärtan!
Nej jag brydde mig inte om att Mickis sa att de inte firar sånt... nu fick hon lov och göra det! ;o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Contests

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2011-06-09 @ 12:09:12
URL: http://contests.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0