Balkongpimpning!

Tisdag 6 Juli:

Ledig idag.
Jag och katterna degar hela morgonen. Regnväder ute.


På eftermiddagen har jag ett möte med hyresvärden.
Syrran hade juh lyckats få störningsjouren dit en natt... och det är jag som står på kontraktet så jag blev kallad på möte då... :oS
Jobbigt läge.
Micaela jobbar. Jenny följer istället med mig på mötet.
Mötet gick "bra".
Jag blev iaf inte vräkt den här gången. Men det var juh inte kul för det...

Efter mötet plockar Ola upp mig och Jenny på stan. Sen åker vi och hämtar Mickis från jobbet och åker till Moraberg. Planen är att köpa balkonglådor och blommor till dem! :o)

Mmm det var planen... men sen hände JAG! :oS
Mira goes wild liksom...
Köpte nya kattbajspåsar (de är rosa med döskallar på juh!), en MASSA rengöringsmedel till hemmet, en dörrmatta, en matta till balkongen, lite godis, blömmjord i mängder... eeehhh nu kommer jag inte ihåg vad mer jag köpte men många kassar vare... :oS
Men joojoo klart det blev balkonglådor och blommor också: :o)

Och jag & Mickis lyckades dessutom plantera allt alldeles själva!
(Efter kort rådgivning ang krukor med Micaelas mamma per telefon, heheh...)







Jag vattnar och jag sprutar på blommorna. 
Har ingen aning om vad jag pyssla rmed... :oS
Jag har INTE gröna fingrar!!!



Men lite högre mysfaktor blev det minsann på vår balkong! :o)


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0