JULAFTON och samtal...

Hos Oskar då på julfton.
Vi börjar med att laga mat. :o)
Me love food! :oP
Så står i köket och fixar och donar - i min genomskinnliga klänning, hahah...
Eller Oskar lagar mat, jag är bara en hjälpreda...
Jag klipper prinskorvar, det är typ så mycket nytta jag gjorde! :oS
Han lagade skinka och rullade köttbullar och joxade...




Ägghalvor med kaviar!
Jag har aldrig ätit kaviar innan - men den där människan får mig juh till att prova allt möjligt. Och eftersom jag hittills inte dött, why not. :o)
Näee jag hade inte missat nåt. Det var inte särskilt gott. Men jag dog inte av det! Hehh..



Årgångsglögg drack vi... ;oP



Medans skinkan fortfarande ligger i ugnen är vi hungriga!
Så vi åt lite julmat ändå! :oP




Skinkan fortfarande inte klar... vi tar väl och öppnar lite klappar då!
En vinflarra från mig till värden. En flaska rioja fick han...
...och en rosa fin klapp med. Med vinglas. Kändes så tråkigt med bara vin - även om jag vet att han tycker om rödvin.
Hade juh egentligen tänkt att jag skulle beställt en flaska spansk brandy till honom - eftersom den inte finns att köpa i sverige och han pratat sig så varm om den. Men det tar juh sin tid med frakten - och när jag tänkte beställa det så släppte pojken ur sig något som fick mig att ångra mig just då och inte beställa nåt. :oS




Julklappar från Oskars mamma! En till honom, en till mig(!!?) :o)
Nej Oskar köper inga presenter eller julklappar men mamsen gör det... men till mig... jag menar... nej han kanske inte hade sagt nåt iofs, vad vet jag... :oS
Fick iaf en jättefn ljushållare! Den var klockren!
Jag och Jenny hade haft en jättelik sån förut, fast svart - men när vi separerade så tog hon den! Jag har tänkt på att köpa en ny - men nu fick jag juh en, fast mycket finare!!! Och rosa var den juh också! ;oD
Jag ♥ Oskars mamma! ;o) Ja, faktiskt!




Julskinkan blev klar sen till slut. Och fin var den! Och god också såklart! :o)
Så mer julmat!!! ;oD



Sen kommer jag faktiskt inte ens ihåg vad mer vi gjorde på kvällen!
Vet att vi kollade på TV... men inte på vad... Nå svenskt skit var det... och nån film? Hhmmm... för mycket glögg? :oS





Och ja, vi pratade!
Om oss.
Kanske inte det roligaste ämnet sådär på julafton (och juldagen)... men nu var det så att vi inte hade träffats nåt sedan vi tog "paus" och så kom vi helt enkelt in på ämnet, eller sådär halvt in på det - så då tyckte jag att det var lika bra att bara ta det istället för att gå på tå och undvika ämnet.
Och ja, det var väl den vanliga visan där... Och kontentan av det hela då: Det är kanske bäst att vi bara är vänner. Ja jag tyckte det. Det gör ont och jag vill inte förlora honom ur mitt liv. Men det går bara inte. :o( Vi kan inte ha det så där, det funkar inte. För det gör för ont och jag orkar inte med det.

Det var en väldigt mysig och trevlig jul med honom och jag ångrar inte att jag åkte dit och var med honom - som vissa trodde att jag skulle, ångra det alltså. Men det var juh samtidigt en väldigt jobbig jul i år - med en del tårar.

Jag vet inte hur saker kommer utveckla sig nu... men jag vet att det kommer nog göra ont till och från ett tag nu... Det tar juh tid. Men jag hoppas att vi klarar det här utan att börja hata varann.. För sånt klarar jag inte av! För jag tycker juh jättemycket om honom och vill inte bara tappa bort honom nu. *suck* Så störd jag är...

Nej nu får det räcka om det.

Eller ja jag kanske skall påpeka det också, som jag skrivit om här på bloggen innan med... att jag dejtat någon annan senaste tiden. Men mer om det senare...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Rayanmaja

Nice site, keep up the good work!

2011-03-31 @ 08:52:43
URL: http://rayanmaja.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0