Utelåsta på Alla hjärtans dag!

Söndag 14 Februari:

Vaknar hemma hos Mickis med en katt (Zombie) sovandes på kudden bredvid mig. :o)
När han märker att vi vaknat vill han gärna hångla med mig... jag motstår bäst jag kan, eftersom jag är allergisk och inte har tagit några allergitabletter... Had ejuh inte räknat med att komma hit inatt! Men såklart klappar jag den söta saken lite iaf... Mysigt. :o)

Det är en hård morgon!
Alltså vi har juh faktiskt handlat och bunkrat upp med både värktabletter och den mycket viktiga bakiscolan (samt Alla hjärtans dag-middagen) - MEN allt ligger juh och väntar på oss hemma hos mig såklart!!! Och det blir juh lite svårt att komma åt det eftersom vi är utelåsta därifrån pga att jag sumpat mina hemnycklar på fyllan igår! :o/

Vi tar oss iaf ner på stan för bakismat - kebab!
Går även en sväng och letar efter nycklarna! Går förbi Dalahörnet med och kollar och frågar efter nycklarna där - men icke! :o/
Ringer polisen också och frågar om de fått in några nycklar - men icke där med. *suck*

Vi går hem till Anna och bänkar oss där ett tag. Funderar på vad vi ska göra.
Till slut ringer jag Daniel och ska fråga efter nummer till en låssmed (han fick juh byta lås nyligen så...) - men han bestämmer istället för att han ska klättra upp via balkongen och ta nycklarna som ligger i hallen!!!! :-O
Men det är juh HÖGT!! Jag bor faktiskt 2 trappor upp!!
Jaja, han kan tydligen fixa en tillräckligt hög stege iaf från båtklubben...

Där i mitten är min franska balkong som står öppen!



Fattar inte att an vågade klättra på den där krangliga stegen!
Ok, om han iaf haft nå starka karlar som stod och höll den stadig - men nu var det jag och Mickis!!
Mickis livrädd och vågar inte ens titta, rädd att han ska ramla ner...
Jag står i kort kjol och högklackat, på is....




Som tack för hjälpen bjöd vi sen Daniel på middag.
Så Alla hjärtans dag-middagen och firandet fick vänta till en annan dag....

Nu blev det alltså istället Tortellinigratäng med Daniel. :o)



Måste säga att efter att ha varit utelåst hemifrån och sedan kommit in igen... ja fy fan va man älskar sin lägenhet och sin säng då!!! Hahah...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0