Today is not a happy day.. :'o(

Måndag 1 November:

NÖJD! :o) Hann med nätshopping innan jobbet idag. Blev 5 plagg till Micaela och en kofta som jag spanat på länge till mig! It's so me! Nu på Rea för 149:-. Går inte att motstå då! Älsklingen får helt enkelt se det som en förmedlingsavgift - det är inte gratis att ha en personal shopper! ;o)

Bra start på dagen iaf. Sen iväg och öppna butiken...



Idag har jag sjyssta arbetstider, nice att börja tidigt och sluta tidigt - sällan man får göra det.
Tyvärr är det dock inget roligt jag ska göra idag, nu när jag för en gångs skull slutar tidigt.
Nej.. först en sväng förbi djuraffären och köpa en transportbur...
Den tycker katterna är spännande, skönt det - att dom inte tycker den är läskig.



...Och sen kommer syrran och hämtar mig för en färd till djursjukhuset med vår söta men tyvärr knäppa Zombie. Tyvärr blev det juh den här utvägen till sist, han får somna in.

Inget har blivit bättre. Han började kissa inne strax innan jag flyttade in, när Mickis började röja i lägenheten - och sedan dess har inget hjälpt och inget har blivit bättre. Tyvärr bara värre, som en ond cirkel. Och nu har jag bott här i 7½ månad! Vi mår inte bra, han mår definitivt inte bra, Bebis mår inte heller bra och alla våra saker blir förstörda - väskor, skor, kläder, soffkuddar, påsar, mattor, GOLV m.m. :o/
Och ingen ville ha honom, kanske förståeligt med tanke på problemet...
Han mådde inte bra längre och det märktes på honom. Helt annan katt. :o/
Så det här var nog det bästa, tyvärr. Dock inget lätt eller roligt beslut. :'o(

Älsklingen klarar inte av att följa med, så jag får åka och lämna honom...

...Sen är resten av kvällen rätt dämpad. Med lite tårar, samt "lite" irritation över hur vissa bekanta reagerat på beslutet! Ibland är det verkligen svårt att förstå hur okänsliga människor kan va!
Hur kan man lägga sig i och ha åsikter om detta beslut när man själv inte kan/vill ta emot katten, hitta en lösning eller hitta någon annan som vill försöka och kolla om han skulle mått bättre hos dem...!? Vi har försökt LÄNGE nu!! Men nån gång måste man juh ta det där beslutet... hur otrevligt det nu än var att ta det! :o(
Fy fan för människor.

Försöker att inte tänka på det. Hur lätt det nu är.
Blir kaffe/thé och cupcakes, en stillsam kväll i soffan.



>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0