Bröllop i Skärgår'n...

Lördag 7 Augusti:

När vi vaknar på morgonen känns det som att jag blivit överkörd av en buss... Frågar Mickis hur hon känner sig... Och tydligen är hon bättre idag och vill gå på bröllopet. Jahap, ja då får jag väl rycka upp mig och göra mig iordning då. Piggnar väl till... Jaja, på med fejset och allt annat...
Sen kommer Ola och Annika och plockar upp oss.

I bilen kör vi Melodikrysset.



Micaelas kind är fortfarande lite svullen men inte alls lika mycket som igår. Söt!



I väntan på färjan.



Vi ska med Solöga!



Gästerna blir uppmötta vid färjan när vi kliver av.
Och lånepraply får jag - och några andra med. :o)



Vid huset välkomnas vi av toastmaster.



Här ska jag och Mickis sova inatt! :o)



De andra gästerna byter om. Vi tog på oss bröllopskläderna hemma.



Vi är redo och matchar varandra. :o)




Ute i trädgården har det satts upp tält och dukats.









Några extra presenningar över tälten... risk för regn.



Vigseln kommer ske nere på bryggan.




Huset är väldigt nära bryggan där båten stannade.
Här ser vi en annan båt lägga till.



Eftersom det är lite kyligt drar jag på mig kofta och strumpbyxor.



Snart är det dags...



Alla gäster drar sig ner mot bryggan.



Typiskt nog börjar det regna!



Nyckelharpa när brudparet går ner till bryggan.



Här kommer de! Eva & Matilda! :o)



Barfota är fint. :o)



Det är Matildas pappa som viger dem.





Ringbäraren...




Stackars småtjejerna fick sitta ute i regnet.
Men de satt där så snällt så...



Då var det över.
Nu är de fru och fru. :o)



Alla ska upp och ta skydd från regnet! Det verkligen spöregnar nu!!!



In under tälten! :o)



Champagne uppe i huset!



Fru och fru. :o)



"Gör nåt roligt!"
Eva kör fingret i Matildas öra, hahah...



Buffé...
Och Mickis får en kram från mamma.




Dags att käka då...



Evas pappa håller tal.



Mer tal...



Matildas pappa håller tal...




Våra bordsgrannar, de snälla små barnen.
"Vi hörde att ni vill ha barn..." ;oP



Vi smiter iväg till uthuset en sväng...
...inga riktiga toaletter här inte.




Tillbaks... och tårtdags! :oP



Peter...



Micaela nya bästis! ;o)



Efter maten går de flesta och byter om till bekvämare kläder...

Sen blire dans...

Annica ville att jag skulle ta en "före"-bild på henne, hahah... :o)
Hon skulle ta en "efter"-bild själv sen senare...



"Brudvalsen"... :o)





Annica fick sig en svängom med Eva.



Eftersom andra bytt om till slackerkläder gör jag också det nu,
mest för att slippa gå med högklackat på gräset...



Det är ett mycket fint hus och jäkligt fina omgivningar där i skärgår'n... :o)



Det röks och ölas...





Peter läser upp ett telegram...



Vi smiter upp en våning upp, jag Mickis och Ola.
Mickis spelar lite gitarr, vi dricker whiskey.

Sen efter ett tag drar vi oss neråt igen
och sätter oss på framsidan av huset med barnen.



Mickis lånade ut sin gitarr lite... ♥ 
Hon är så fin med barnen... :o)

 


Hon har så bra hand om barnen!
Kan verkligen föreställa mig henne som mamma... 



Mickis sjunger Smågrodorna för/med barnen... :o)



Och så spelar hon en låt för dem.
Hon har fått ett fan! Eller en ny bästis!
Världens sötaste liksom...
"Hörrudu, va med i Melodifestivalen!"



Vi rör oss ner till bryggan sen. Läggdags för barnen.
Sitter på bryggan bara jag och älsklingen och hon spelar lite.







Annika kommer och drar med oss upp mot huset istället...



Och så slutligen kommer brudparet och vill att vi ska sitta i tältet och spela istället.
Det var juh dom som abslut ville att Micaela skulle ta med sig gitarren på bröllopet.
Hon sjunger en låt till dem. Sin egenskrivna.



Alla samlas runt trubaduren... ;o)



Sen fåre va färdigspelat och stereon får arbeta istället.

Eva's favvomusik får verkligen igång henne, hahah... :oP
Härligt att humöret är på topp trots att det åskar och blixtrar som tusan!



Några bestämmer sig för att ta ett nakendopp på natten.
Micaela förbjuder mamma att göra det, "det är för kallt och du är full"...
hahah, hon är så söt. Så mammig.






Jag är INTE på topp.
Jag höll dock upp rätt länge men till slut orkar jag inte mer...
Är helt slut och vill bara krypa i säng.
Mickis följer med till rummet och bäddar ner mig och sen får hon gå tillbaka och festa vidare.
Jag har värsta jävla feberfrossan sen!!! :o(
Mickis är uppe med Eva och Matilda till fem på morgonen, sen pallar hon inge mer... :o)


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0