Städning, shopping, fika...

Lördag 10 April:

Trots att det är lördag och jag har ledig helg, dvs vi båda är lediga, så går vi upp relativt tidigt. Mycket att stå i idag...

Först efter frukost står städning på schemat! :oS
Mmm nej det var inte jag som som gjorde planeringen, det var faktiskt Mickis som tyckte det var dags att dra en sväng i lägenheten. Jaja... Hon flänger runt och plockar och donar och dammsuger i hela lägenheten. Så jag får i uppgift att städa toaletten. Ja jag gör mina uppgifter, så jag börjar med att rensa kattlådan och sedan gör jag en ordentlig skurning av hela badrummet! "Du behövde inte vara så nogrann!" Nehep, nej okej, men säger du att jag ska städa toaletten så gör jag juh det! Så det så - men då vet jag till nästa gång, kanske... ;o)
Mickis surar lite när jag frågar om hon vill göra det fint hemma för att mamsen skall komma och hälsa på idag, hahah...

När vi städat klart, duschat och bytt om är det dags att gå ner på stan och möta Anna. Vi skall köpa inflyttningpresent åt Sofie och Daniel. Det blir en mixer!
Och sedan blir det lunch på Nancys eftersom Anna ska äta och vill ha sällskap.
Jag ångrar att inte jag också tog tacos, utan körde på pasta. Ja jag älskar juh pasta men min Carbonara smakade typ ingenting!?! :oS


Efter lunch sen är det dags att säga hejdå, eller syns ikväll, till Anna och dra iväg till Systemet.
Sedan möter vi upp Micaelas mamma istället. Hon följer med hem till oss för lite kaffe. Och får se hur Mickis nya hem ser ut - även om vi inte är riktigt klara här så ser det juh rätt annorlunda ut nu!! :o)


Vi bjuder Annica på kaffe - och några chokladkakor med mörk choklad (Mint, tranbär och päron) hade jag hemma också, bullar eller nån annan fika ville Mickis inte köpa så...
Trevligt hur som helst.
Bjuder på middag sen också. Blir att jag gör en ny fetaostsallad bara och sen värmer vi upp spaghettigratäng. Så man kan väl säga att Jenny bjöd Micaelas mamma på middag, hehheh... ;oP

Sen blir det underhållning i form av skönsång av sångfågeln Micaela. Samt öl, breezers, what ever... :o)
Och så passar jag på att spackla mig och byta om å så däremellan också.
Förbereder oss för att dra ut på fest...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0