Thaikycklinggryta...

Igår, torsdag 15 April:

Vaknar av att Mickis klättrar på mig, i soffan dit jag gått och lagt mig på natten för att vi var osams. Kramas och pratar lite men sen somnar hon. Och så vaknar hon till av att telefonen ringer och hon måste dra till jobbet. Alltså fortfarande osams när hon drar...
Jag har egentligen tid på mig att sova en timme till eller så men kan inte sova.
Hatar att vara osams.
Och så är Zombie en fucking pain in the ass och ska bara bråka och ha uppmärksamhet! Jag orkar inte just nu! Har världens allergi också nu på morgonen efter att ha sovit i soffan hela natten! :o/
Skillnad på katterna:
Katt 1, Bebis: På natten när jag kommer släpande med mitt täcke och är ledsen och lägger mig i soffan så kommer hon och kryper ner hos mig, sover på mig under mitt täcke och värmer mig. Söt.
Katt 2, Zombie: Han kräver uppmärksamhet och när han inte får det börjar han klösa på soffan på morgonen, härjar runt, hämtar dekorationsbollar från ljusfat och flänger runt med.. för att slutligen sätta sig och pissa på en påse med Mickis skor i i hallen! *HATA*

Fuck... drar till jobbet.
Jobb, öppning till stängning idag.

Blir bitter på mig själv på vägen till jobbet, när jag tänker efter hur töntig jag är...
Bytte inte toarulle. För att jag var sur på Mickis. Mmm hur töntig får man va... Ja SÅ evil är jag, värsta hämnden liksom - nu vet hon minsann vad jag är kapabel till, passar du dig inte kvinna så slutar jag byta toarullar!!! *EVIL* :oS

Sen kommer jag också på att jag åter igen glömt ta med matlåda... *suck*
Laptopen jag ryckte med mig på morgonen kom till mycket användning också på rasten - när mitt mobila bredband visar sig inte fungera! :o/
Och ja, allt idag går bara åt helvete känns det som...

Till slut vid lunchtid, på väg till affären för att handla mat, ger jag upp. Jag ringer upp Mickis och blir sams! Allt annat är skit, så då gåre inte va osams med älsklingen också - för nu vill jag bara höra hennes röst, det ger viss tröst liksom! EN kram hade varit ännu bättre iofs men lite svårt när båda är på jobbet. :o/
Kramas ikväll istället, nu vill jag bara bli sams iaf!!

Som tur är hinner jag iaf med bussen efter jobbet! Möter Jenny och går hem... Vi ska laga mat.

När jag var och handlade mat på lunchen så passade jag på att köpa en till ljuskopp också, komplettera med en till turkos. :o)
Nu har jag 3 turkosa, 2 rosa och 5 frostvita.



Många kastruller blir det när man ska ha olika. ;o)
Mickis ville ha ris och vi var sugna på nudlar!



En ny kökshandduk fick jag med mig från affären också. ;oP




Thaikycklinggryta fick det bli. :oD



Tyvärr råkade Jenny ha i lite för mycket röd currypasta, så det blev lite för starkt för Mickis smak. :oS
Stackarn höll på att spruta eldlågor nästan så jag fixade några baguetter till henne istället!
JA, tom jag tyckte det var lite starkt och jag älskar stark mat. Men det var gott! :o)



Efter maten promenaddags.



Vi väntar medans Jenny lämnar lite grejer hemma hos sig.
Mickis snackar i telefon i en evighet...



Tyvärr bara 20 minuters promenad.
Men bättre än inget antar jag.

När vi kommer hem upptäcker vi att Mickis råkat låsa ut Zombie på balkongen! Hahah...
Kamikazekatten står och balanserar på balkongräcket där uppe. Crazy cat.



Vinterjackan utbytt mot munkjacka!
Japp, tom såhär på kvällskvisten var det varmt nog nu att gå ut så... :o)
Jag behöver en ny vårjacka!!




Zombie har lyckats att antagligen svälja nåt olämpligt och kräks lite i hallen.
Åå så mysig den där katten är alltså!
Bara att torka upp då... :oS

Städa lite mer i köket också.
Jag älskar diskmaskinen, faktiskt! :oP


Cuddletime!
Tyvärr för trötta pga sömnbrist. Så vi orkar inte kramas så mycket. För vi däckar! Men fan va skönt det var att lägga sig i sängen!! :o)

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0